Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kostplan m/tilskudspiller, havre, hvede og kaninpiller?  (Læst 15616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Eva

• Passiv bruger
Sv: Kostplan m/tilskudspiller, havre, hvede og kaninpiller?
« Svar #15 Dato: 19 Oktober , 2010, 17:35 »
Her i østjylland ser vi heller ikke mange majsmarker, men det er rigtigt at når man vender snuden mod det vilde vestjylland så er der mark efter mark med majs. Det er vist noget med at her i østjylland har de fleste bønder svin, og de får åbenbart ikke majs? men det lyder da fint for jer at I bare kan snuppe børen og gå på rov, i de høstede marker.
Venlig hilsen
Eva

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #16 Dato: 19 Oktober , 2010, 17:58 »
Her i østjylland ser vi heller ikke mange majsmarker, men det er rigtigt at når man vender snuden mod det vilde vestjylland så er der mark efter mark med majs. Det er vist noget med at her i østjylland har de fleste bønder svin, og de får åbenbart ikke majs? men det lyder da fint for jer at I bare kan snuppe børen og gå på rov, i de høstede marker.

Det er ikke bare fint - det er fantastisk! Der er ikke noget der appellerer bedre til mit jæger/samler-stenalder-gen som at gå en hel eftermiddag og samle forråd til mine dejlige høns! I LOVE IT!!!    *o

...og ØV hvor træls for jer at I ikke har den samme mulighed hos jer!  /d  Men med mange svinebønder, så må I da have lettere adgang til billigt korn end jeg har..
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #17 Dato: 19 Oktober , 2010, 19:30 »
Hmm...både min nabo og en længere nede af vejen har køer...ved ikke hvad min nabo fodrer med, men ham nede af vejen sælger mig havre og hvede til 1,- pr kilo...og han har så også rug og de dér roepiller (til samme pris). Han sagde nemlig at det var svært at finde nogen der solgte majs heromkring... Men super at jeg kan få kornet så billigt :) Har dog ikke fundet nogen som kan sælge mig billige æglægningspiller endnu :D :D

Jeg har dog set en eller to majsmarker et stykke herfra...

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #18 Dato: 19 Oktober , 2010, 19:47 »
1 kr. pr. kilo er meget billigt! Jeg kan slet ikke finde en der har hele korn i det område hvor jeg bor, så nu har jeg købt mig en lille silo (for 2 juleænder  ;)) og venter på de sidste stumper til indblæsningsrøret, så bestiller jeg sg* et læs fra foderstoffen, men fordi jeg ikke kan tage 3 tons kommer jeg til at betale lidt overpris for det - dog ikke så meget som hvis jeg skulle købe det i sække i land&fritid...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 19 Oktober , 2010, 22:41 »
Det skulle du have sagt lidt før Morten. Vi køber flere tons hvede hvert år. Både til dyrene, fuglene og vildtet, så vi kunne da have bestilt ekstra til dig ;)

Jeg gør og har gjort det i år at jeg samler og samler og samler alt hvad jeg kan til hønsene til vinter. Jeg samler majskolber og æbler lige pt. Jeg har allerede fået forrådet i hus til vinteren af hvede, havre og levertran (kan man så ikke samle, men..) Derudover har jeg samlet og frosset alle de hyben, blommer, brombær, hyldebær og rønnebær som jeg har kunnet finde og haft tid til at samle, så det er blevet til en del poser i fryseren ;)

Jeg syntes at din foderplan ser rigtig god ud Christina :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 20 Oktober , 2010, 09:45 »

Så må du en lille tur opad i landet, bor på djursland og syntes her er masser af majsmarker. Plukker flittigt til mine høns, som elsker majs.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #21 Dato: 20 Oktober , 2010, 13:55 »
Græspiller er jeg ikke sikker på, er en god ide, men du kan jo prøve.

Jeg har prøvet det, og fundet det ubrugeligt her, de ville overhovedet ikke røre det, og har endda prøvet det over flere omgange, med forskellige høns.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #22 Dato: 20 Oktober , 2010, 19:27 »
Hmm, tror jeg prøver kaninpiller først, så... :) Synes der er flere der har fårlige erfaringer med græspiller...men jeg kunne da lige starte med at tjekke om jeg kan købe et enkelt kilo af dem bare. Vi har en butik her i Ringsted, som sælger startfoder og alt mulig andet foder i løsvægt /o

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #23 Dato: 21 Oktober , 2010, 07:47 »
Sidst jeg prøvede græspiller havde de en sæk stående åben, så jeg spurgte bare om ikke jeg måtte tage en prøve med hjem...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 21 Oktober , 2010, 07:55 »
Et eller andet sted her på fora læste jeg noget om det hø man kan købe til kaniner.
Jeg tror det var Bjarne Andersen der skrev indlægget, det var noget med at finsnitte det hø og så give det til fjerkræet.
Det var nu nok i vagtelafdelingen, men det kan vel komme ud på et.
Vi kan håbe at Bjarne kommer forbi og kommenterer.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)