Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og Te  (Læst 21508 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Høns og Te
« Svar #30 Dato: 22 Oktober , 2010, 11:37 »
Sikke da noget! Det er jo pragtfuldt hvis det virker. Jeg tror jeg lader mine høner køre ud til de stopper æglægningen totalt i år (når mørket kommer og lyset er slukket) så vil jeg prøve med te derefter og se om det øger produktionen :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 22 Oktober , 2010, 13:33 »

Er også spændt på om det er det varme vand eller teen, der virker,
sidste vinter brugte jeg varmeplade til vandet, de drak meget mere end ellers og lagde fint med æg, så
spændende  /o
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 24 Oktober , 2010, 12:04 »
Hej det er Henriks kone (Susanne) der er begyndt at læse nogle af jeres indlæg, og forslaget med te kunne jeg ikke lade være med at prøve. Vores høns har ikke lagt æg i ca. 3 uger, så det skulle lige prøves, torsdag gav jeg hønsene te, vi har været i sønderjylland fredag og lørdag, og de havde stadig te da vi kørte fredag. OG i dag var der et æg, så jeg har lavet te igen.

Hilsen fra Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #33 Dato: 24 Oktober , 2010, 13:01 »
Nu kommer jeg så her og er lyseslukker  ;D
Kunne det tænkes, at hvis nu hønsene ikke har lagt æg eller kun lagt få æg i en periode, det kan være pga. fældning, og man så begynder at give dem te, og det så falder sammen med at de alligevel ville være begyndt at lægge æg.....
Bare en tanke, det kan jo være lidt svært at dokumentere virkning og årsag her.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 24 Oktober , 2010, 13:10 »
Selvfølgelig kan det være årsagen.
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #35 Dato: 24 Oktober , 2010, 14:35 »
Jeg kan da godt prøve med te, der er absolut ingen fare for at mine orper ville have lagt flere æg i år, i så fald ville de skrive historie for det er aldrig sket før, den eneste der præstere et æg næsten hver dag, er min halvmaran og hun har for øvrigt også lige været i gang med en ny fjerdragt.
Så hvis mine høns lægger æg så kan det kun skyldes teen, der er ikke andre ting der kan have indflydelse på det.
Hvis altså alt er som det plejer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 27 Oktober , 2010, 17:45 »
Er der nogen som har oplevet noget med teen? - ud over at det er vådt udenfor....

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #37 Dato: 27 Oktober , 2010, 19:10 »
 <H <: *g ja ja da, jeg har serveret te for mine høns, i tre dage, og de ser på mig som om jeg er blevet vanvittig, og så går de, der er ikke nogen der overvejer at smage på det, de lugter lidt til det og så er de gået hen til en af de utallige vandpytter der er opstået de sidste dage
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

thorleif

• Gæst
« Svar #38 Dato: 27 Oktober , 2010, 19:35 »
Jeg haver et ganske stort vaertshus i Wales, maaske jeg skulde servere hoenerne GUINNESS?
GUINNESS is good for you!

Offline KEW

• Bruger
« Svar #39 Dato: 27 Oktober , 2010, 20:16 »
så var det at dem der har flere stammer gående isoleret fra hinanden skulle prøve eksperimentet hen over vinteren. den ene stamme får og reference stammen får ikke men ellers samme race samme hus og lysforhold /o

så er der større troværdighed i forsøget.

kom hid og meld jer under fanen!! ;)

jeg vil så lige diske silkehøns med det samme da de er fuldt ud utilregnelige og skrukke for vildt ;D ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #40 Dato: 27 Oktober , 2010, 20:27 »
hmm jeg har da to isolerede flokke, men den ene er udelukkende haner  ??? så de lægger vist ikke æg, hverken med eller uden the ;D
Venlig Hilsen INA

Offline KEW

• Bruger
« Svar #41 Dato: 27 Oktober , 2010, 20:44 »
arghh ina ja den var sgi god /o ;D ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #42 Dato: 27 Oktober , 2010, 20:47 »
<H <: *g ja ja da, jeg har serveret te for mine høns, i tre dage, og de ser på mig som om jeg er blevet vanvittig, og så går de, der er ikke nogen der overvejer at smage på det, de lugter lidt til det og så er de gået hen til en af de utallige vandpytter der er opstået de sidste dage

Jeps, præcis sådan er det også her ;D Men jeg kunne måske også lade være med at servere den te jeg alligevel ikke selv kan lide... ::)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 27 Oktober , 2010, 22:18 »
En ting er da sikkert, de skal da nok drikke teen før det i hvert fald har nogen virkning. Tvivler på at det virker bare ved at ligge :P

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #44 Dato: 29 Oktober , 2010, 14:59 »
mine fik en fantastisk sund (iflg. sundhedsguruerne) blanding af dejlige teer, grøn te mynthe te og jordbærte, men det faldt ikke i god jord hos damerne, de unge hanekyllinger derimod smager i det mindste på det, og det var jo netop dem der ikke skulle have det.....
Jeg tror jeg må konstaterer at forsøget er mislykket, indtil videre.
Eller til jeg får købt noget Earl gray, måske de er ligeså konservative som min mand. <H <H ikke noget med blomsterte her.
Venlig Hilsen INA