Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og Te  (Læst 18921 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns og Te
« Svar #15 Dato: 18 Oktober , 2010, 08:53 »
Jesper, du skriver, at køkkenaffald så vidt muligt er uden animalske produkter. Høns vil rigtig gerne have kød, mine får mange forskellige former, somme tider giver jeg dem endda hakket fedtfattig oksekød, de får af og til kattemad på dåse, og altså også animalske rester fra køkkenet. Så det kan I roligt give dem.
Høns tager også gerne mus, frøer osv i naturen.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

frida

  • Gæst
Sv: Høns og Te
« Svar #16 Dato: 18 Oktober , 2010, 22:25 »
Te igår og idag. Slet ingen æg idag ??? Nå, hønsene har nok været til te-selskab hele dagen ::)

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Høns og Te
« Svar #17 Dato: 18 Oktober , 2010, 22:39 »
hej
meget imtresandt kommer i tanker om at i "gamle " dage fik hønsene jo alt køkken affald også tee blade og kaffegrums det kan være der var en mening med det
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

frida

  • Gæst
Sv: Høns og Te
« Svar #18 Dato: 19 Oktober , 2010, 18:13 »
Woouw. Idag lå der 4! æg :o Lidt vildt, hvis teen er årsagen. Jeg har givet dem te igen idag, og håber alle giver æg fra imorgen. Wow, jeg vil da til at sælge ud af æggene ;D.
Hvad sker der lige, hvis det er teen der virker. Sidder hønsene omkring teen, rejser sig efter et stykke tid, og siger; "nej, hvor hyggeligt at sladre med jer. Nu tror jeg liiige jeg går ind og lægger et æg"? Eller hva`?
Ja, jeg er helt spændt på imorgen ;D

Offline Elena

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: Høns og Te
« Svar #19 Dato: 19 Oktober , 2010, 19:08 »
Marianne, du skriver at du giver hakket kød, er kød kogt ? Hvor maget giver du og hvor tit?
Venlig Hilsen  Elena
 
  1.4 Moskus ænder,
  1.1 hvid Silke,
  0.2 sort dværg Silke
  1.1 sølv-sort båndet Brahma,
  0.3 guld-sort båndet Brahma,
  0.6 sort Brahma,
  0.1 spettet Brahma,
  0.2 få,
  1.1, hunde,
  0.2 katte,
  1.0 kæreste,
  1.1 børn.

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Høns og Te
« Svar #20 Dato: 19 Oktober , 2010, 19:25 »
Nu har jeg serveret te for mine Faveroller to dage, så jeg er spændt om jeg kan hente æg hos dem inden længe. De har intet præsteret i flere uger   >:(
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Høns og Te
« Svar #21 Dato: 19 Oktober , 2010, 19:43 »
De får det hakkede kød råt, og de elsker det, de løber af sted med deres "orme", det er så sjovt at se på. Jeg køber som regel med 5-8 % fedtindhold, jeg går altid efter det mest magre.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Høns og Te
« Svar #22 Dato: 19 Oktober , 2010, 20:58 »
Woouw. Idag lå der 4! æg :o Lidt vildt, hvis teen er årsagen. Jeg har givet dem te igen idag, og håber alle giver æg fra imorgen. Wow, jeg vil da til at sælge ud af æggene ;D.
Hvad sker der lige, hvis det er teen der virker. Sidder hønsene omkring teen, rejser sig efter et stykke tid, og siger; "nej, hvor hyggeligt at sladre med jer. Nu tror jeg liiige jeg går ind og lægger et æg"? Eller hva`?
Ja, jeg er helt spændt på imorgen ;D

Jeg sad lidt langt fra computerskærmen og læste det som 41 æg! Kunne ikke helt få det til at hænge sammen med din underskrift, for så ville te da være et vidundermiddel :o <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Høns og Te
« Svar #23 Dato: 20 Oktober , 2010, 10:03 »
frida, har dine høns holdt pause, eller har de ikke været gamle nok før nu, eller..? Jeg bliver helt forudsætningsfikseret af sådan noget!  :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

frida

  • Gæst
Sv: Høns og Te
« Svar #24 Dato: 20 Oktober , 2010, 15:41 »
@Juhulie. Jeg har høns fra i foråret og til 6 år :o. De har aldrig lagt specielt mange æg ::). De skrukker hellere :-\
Idag er der ingen æg. Så jeg skal ikke til at registreres osv., for at kunne sælge æg. Pyha, det er da også rart at slippe for det papirarbejde ;)
Nå, jeg må nok ned og købe mine æg, så jeg kan bage en kage!

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Høns og Te
« Svar #25 Dato: 20 Oktober , 2010, 20:37 »
Det skal måske lige nævnes at vi har haft givet dem te hver dag :)

frida

  • Gæst
Sv: Høns og Te
« Svar #26 Dato: 21 Oktober , 2010, 16:14 »
Er det kun mig der prøver te til høns :)?
Idag var der 3 dværgæg. Og et æg fra orlofferne ;D, som ikke har lagt æg siden de fik nyt hus (for 14 dage siden).
Så mine høns er, imod al forventning, blevet mere produktive efter de er begyndt at få te ;D
Sjovt forsøg!

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Høns og Te
« Svar #27 Dato: 21 Oktober , 2010, 22:13 »
Jeg tror jeg vil være med fra på søndag. Jeg har alligevel noget te stående som jeg ikke bryder mig om (så kan det være jeg ender med at få 0 æg ;D)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Lisbet Woller

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 311
Sv: Høns og Te
« Svar #28 Dato: 21 Oktober , 2010, 23:15 »
Jo, jeg er også med på te-bølgen. De har fået 4 dage nu, så jeg venter spændt  :D
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Høns og Te
« Svar #29 Dato: 21 Oktober , 2010, 23:32 »
Jeg tror også snart jeg prøver det der te-hejs. Er noget træt af så lang tid fældningspausen varer og at mine hønniker ikke er begyndt at gøre æg endnu...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)