Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Guldbrakel  (Læst 11736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bibit

• Passiv bruger
Guldbrakel
« Dato: 15 Oktober , 2010, 18:40 »
Har lige fået af vide at jeg har en guldbrakel hane i min hønsegård :D. Vi har hele tiden gået og spøgt med at vi nok havde fået en fasan ;D. Flot er den. Er der nogen herinde, der har guldbrakel?
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Guldbrakel
« Svar #1 Dato: 15 Oktober , 2010, 18:43 »
Hejsa

Ja det har storm-olsen :).... kunne du ikke smide et billede ind af den?
Jeg har sølvbrakler... de er vildt flotte både i guld og sølv :)

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline bibit

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 15 Oktober , 2010, 18:54 »
Min guldbrakel er ikke voksen endnu, men man kan fornemme, at han bliver flot. Jeg fandt nogle billeder på google, og du har ret, de er vildt flotte. Imorgen når det bliver lyst, skal jeg tage et billede af ham og se, om jeg kan finde ud af at sætte det herind. Nu har jeg samme problem som alle jer andre ;D. Jeg havde egentlig besluttet, at jeg kun skulle have araucanere og wyandotter, altså to flokke med hver deres hane, nu står jeg så med en tredje hane, som jeg absolut må beholde, jeg skal bare lige finde nogen høns til ham ::)........jeg må have en større hønsegård, eller også må hønsene ud i det fri ;)
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 15 Oktober , 2010, 19:05 »
Jaaaa det er jo ikke en voldsom populær race du har set dig lun på, selvom jeg fuldt ud forstår dig :) Tine hentede vist æg i Belgien ;)
Jeg står også for at skal have lidt nyt blod til mine sølvbrakler men det er dælme ikke nemt at finde... :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #4 Dato: 15 Oktober , 2010, 19:12 »
der er en på fyn, hun har både sølv og guldbrakler... og barnevelder... jeg fik hendes navn og adresse af en her på forum... men jeg har glemt både navn og adresse... Måske Henriette Hall kender hende hun bor i nærheden af Odense, og hun og manden har de lækreste kirsebær.. MUMS!... men sæsonen er nok ovre nu...
min info er lidt sparsom, men måske kan I alligevel bruge det... held og lykke
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 15 Oktober , 2010, 19:50 »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Oktober , 2010, 20:39 »
der er en på fyn, hun har både sølv og guldbrakler... og barnevelder... jeg fik hendes navn og adresse af en her på forum... men jeg har glemt både navn og adresse... Måske Henriette Hall kender hende hun bor i nærheden af Odense, og hun og manden har de lækreste kirsebær.. MUMS!... men sæsonen er nok ovre nu...
min info er lidt sparsom, men måske kan I alligevel bruge det... held og lykke

Badabing:
http://www.odense-vestfyn-fjerkraeklub.dk/1848042

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #7 Dato: 15 Oktober , 2010, 23:55 »
Den 4-6 juni var vi 8 personer der kørte til Belgien for at se Campiner, men dem havde de ingen af, dem kaldte de husmandshøns. Men i stedet besøgte vi 2 opdrætter der arbejdede med Brakel i 3-4 forskellige farver. Vi fik æg med hjem derfra og Anders Kortegaard i Farsø har kyllingerne til at gå, så her er blodfornyelse at få.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 16 Oktober , 2010, 07:20 »
Ihhhh Alfred det lyder da spændende... ved du om han har nogle i sølv? og har du et telefonnummer og tror du han kommer til LU? :D

Hilsen Wanda der øjner muligheder :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 16 Oktober , 2010, 09:54 »
Det lyder spændende!
Jeg vil sørme også meget gerne i kontakt med friskt blod til vores guldbrakler :D

Vi fik fire høner ud af vores belgiens tur - og dem beholder vi selvfølgelig selv... Men jeg ved Karla Legind har haner, hun gerne vil af med.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #10 Dato: 16 Oktober , 2010, 12:29 »
Karla Legind   /o.... det er hende!! hun har rigtig fine høns! hun står under opdrætter af såvel barnevelder som brakel sølv OG guld...

TAK Danny!  /o for hjælpen med min hukommelse!

:)
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #11 Dato: 18 Oktober , 2010, 23:54 »
Er sikker på at Anders gerne vil af med de fleste af Braklerne fra Belgien. Det var jo Campiner han var interesseret i. Jeg prøver lige at tale med ham i morgen inden jeg giver hans tlf nr og adresse her.
Anders fik æg med hjem da vi var dernede, og da Andre (en belgier) var her på ferie i sommer havde han flere æg med til Anders igen. Så der går sikkert mange Brakelkyllinger, da Anders er god til at ruge.
Mvh Alfred Kirk
Svanegæs
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 19 Oktober , 2010, 06:12 »
..... da Anders er god til at ruge.
Han må være et ømt syn på reden *f .....(undskyld, jeg kunne ikke la' vær')
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Alfred Kirk

• Bruger
« Svar #13 Dato: 19 Oktober , 2010, 09:27 »
Ja ja Marianne, det er naturligvis rugemaskinen der klarer varmen, men han har købt en ny rugemaskine, så der er ingen høns til hjælp, så hvis ikke Anders passer maskinen rigtig får han ingenting ud af det. Det er ikke helt så let som at lægge en høne på 10 æg. Men du har jo ret.
Mvh Alfred Kirk
Svanegæs
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 19 Oktober , 2010, 09:53 »
Det lyder altså vildt spændende.... ved du om han har nogle i sølv?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.