Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Hvem er vi..  (Læst 5584 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Hvem er vi..
« Svar #30 Dato: 15 Oktober , 2010, 09:43 »
Ha ha, nu forstår jeg bedre hvad det drejer sig om  ;D
Loppe, vis du bor på landet så har  vi en aftale!

Emma

Hehe, jeg har hunder, heste, får og selvfølgelig høns ;)
Og ja , jeg bor på landet ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #31 Dato: 15 Oktober , 2010, 09:52 »
Jo, men det var lige den time lærene holdte kaffepause i  ;)
Ellers havde jeg helt klart taget historietimen  ;D

Emma

Haha, skal du ha mit tlf nr og adresse....du er bare sød ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline KEW

• Bruger
« Svar #32 Dato: 15 Oktober , 2010, 10:55 »
@ christina
Aaarghh du vil bare ikke gi dig hva?! ;D
ja ja som sædvanlig vil kvinderne have det sidste ord.. ::)
så må i selv om det hvis der ryger en finke af fadet herfra hvis der går for meget østrogen i den ;D
lisom for at markere min mandighed /o ;D ;D

HØNS!!! ;D ;D
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #33 Dato: 15 Oktober , 2010, 12:20 »
@KEW, helt ærligt - når man har røde SILKEhøns, så tænker vi jo vores ::) ::) ::) - så jeg vil støtte christina: ;)
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline KEW

• Bruger
« Svar #34 Dato: 15 Oktober , 2010, 14:35 »
jeg kan ikke gøre for det er en farveblind der i sin tid navngav varianten!!!
MINE ER LYSEBRUNE!!!
 *g *g *g
Hilsen Kenneth

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 16 Oktober , 2010, 17:55 »
Ja vi er sgu ikke helt nomale.... For vi har hønsefeber! ;D

Emma

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #36 Dato: 16 Oktober , 2010, 23:27 »
Emma- godt du hænger i /o jeg var vågen i engelsk timerne og sov i tysk. Det fortryder jeg i dag hvor jeg snakker flydende engelsk men ikke forstår en brik tysk. Indtil for et år siden var jeg da ligeglad med det dumme tysk- indtil jeg fandt ud af at utroligt meget af det interessante fjerkræ litteratur er på tysk /d æv bæv.

Hvis du nu virkelig  hænger i kan du jo blive dyrlæge med speciale i høns og fugle ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 17 Oktober , 2010, 12:04 »
Ja, vis jeg gode karaktere  ;)
Ellers har jeg et problem  ::)
Jeg vil nu rigtig gerne være landmand..

Emma

Susanne

• Gæst
« Svar #38 Dato: 24 Oktober , 2010, 23:11 »
Hej Emma!

Jeg er også pædagog, og jeg er hver dag sammen med børn/unge, der ikke kan bo hjemme.

Vil bare sige, at jeg godt kan forstå, det er svært at holde af dem. De der pædagoger. Som er så "kloge" og altid ved, hvad der er bedst for en. På hver sin måde - for de er jo vidt forskellige.

Og som heller ikke forstår hvordan man har det - selv om de siger det!

Jeg vil også sige, at du er en rigtig dejlig speciel pige, og jeg håber du kan finde en enkelt voksen, som du kan snakke godt med. Bare en! For så bliver alting en lille smule nemmere.

Jeg tror, at du kommer til at klare dig rigtig godt - for når man er interesseret i høns, hører man til de heldige, som har fundet noget rigtig sjovt og dejligt at gå op i.

Hvis du ikke får lov at ha en rugemaskine med æg på dit værelse, må du prøve at bære lidt over med pædagogerne - de er tit lidt forvirrede over noget, som de ikke forstår, og så er det nemmest at sige "nej"

I stedet kan du glæde dig til du bliver større og bor et sted, hvor du selv kan bestemme - og SÅ skal der laves hønsegård og kyllinger  :D

Rigtig rigtig meget held og lykke til dig med alting!

Kæmpeknus fra Susanne

Offline KEW

• Bruger
« Svar #39 Dato: 25 Oktober , 2010, 18:53 »
Må man ikke have kæledyr i de der "fængsler"??
jeg ville jo mener det ville være sundt for børn der har en eller anden form for skidt i bagagen eller på anden vis er havnet i disse "fængsler" at de har en form for hobby og meget gerne dyr der på trælse dage giver barnet en ven i nøden som får alle hemmeligheder og måske hjælper barnet i forståelsen af at passe på andre levene væsner.
det burde alle pædagoger da vide??
(oven stående er en generel betragtning og ikke møntet på Emma alene)

Emma jeg tør væde på at du som den teenage tøs du er kan tale som et vandfald ;D
så hvis andre har  kæledyr på værelset(akvarier,marsvin,hamster osv) så burde du kunne have lidt kyller i rugemaskinen de lugter hverken mere eller mindre end de andre.
på mig lyder det til du har stor interesse for dine høns og hvis de kan se du passer dem fornuftigt så burde der ikke være de store modargumenter fra pædagogerne.
har du prøvet med at de kan få friske blødkogte æg? ;D

der hvor du nok vil kunne tabe det hele på gulvet er hvis det går ud over lektier/skolen :-\

det var mine 5cent 8)
Hilsen Kenneth

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #40 Dato: 25 Oktober , 2010, 19:37 »
Jeg syntes at det er et rigitg godt emne.

Det er dejligt når man kan se hvor folk kommer fra, men endnu bedre hvis man kunne se ansigterne i profil billedet  :)

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 25 Oktober , 2010, 19:57 »
Tak.
Ja, men nu skal de kun opservere mig og min opførsel indtil december (håber jeg) og så skulle jeg gerne vidre i systemet.
Jeg er mest til plejefamilie på landet, så det håber jeg vildt meget på.
Det er hårdt at bo sådan et sted, som jeg plejer og sige, de sender mig fra fængslet til hjernevaskeriet konstant  ;D
Det hjælper jo heller ikke at jeg er den eneste pige.
Der boede to piger før, men vi blev uenige da jeg blev voldtaget.
Kort sagt jeg er en pige der har et hårdt liv som hurtigt ender i noget lort, og derfor skal jeg ikke på et støre sted.
Jeg er en meget stille pige som godt kan bruge den øverste, når jeg vil ::)
Men lige nu kan jeg ikke rigtig styre det hele..
Jeg ryger 10 smøger om dagen, ser ikke mine forældre, min kæreste har lige slået op fordi jeg ikke ville have en trekant med ham og hans ven, jeg har ingen veninder og det hele er noget lort.. For ikke at snakke om voldtægt og vold i hjemmet.

Ha ha, ja det er helt vildt at jeg stadig står oprejst :)
Men jeg kæmper og det er det vigtigste!
Som i måske har bemærket så er jeg ikke altid en 12-årig pige inde i hovedt..
Men jeg håber virkelig at jeg kan kigge tilbage på mit liv når jeg bliver gamle og sige det var hårdt men jeg klarede den, og vis ikke så klare jeg den nok alligevel ;)

P.S Jeg snakker faktisk ike så meget, jeg er lidt af en særling ;D
Emma

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #42 Dato: 25 Oktober , 2010, 20:02 »
@ Emma

For pokker da, sikken en trist historie  /d :'( jeg håber virkelig du kommer ud på en gård med nogle søde plejeforældre og masser af dyr..........
« Senest Redigeret: 25 Oktober , 2010, 20:45 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #43 Dato: 25 Oktober , 2010, 20:18 »
citat" min kæreste har lige slået op fordi jeg ikke ville have en trekant med ham og hans ven,"

Alene denne sætning beroligere mig rigtig rigtig meget når man læser din historie Emma.... Det kan godt være dit liv har været hårdt og til tider uretfærdigt, men de har sq da aligevel ikke formået at knække dig! You go girl.

Jeg er pædagog og en af de skrækkelige slags der arbejder rigtig meget med faste strukturer og let genkendelig hverdag så du vil sikkert hade mig :D Men det skal nu ikke forhindre mig i at ønske at når jeg en dag gør alvor af at blive plejefamilie, så vil det være et drømmesenarie at få en pige hjem som dig... :) Sikke vi skulle hønse knævre :)  og du mår hjertens gerne bygge rugemaskiner her :D

Emma hold fast i troen på dig selv, du har den det kan jeg læse... hold den og kig dig godt for så er jeg sikker på at du nok skal komme ud på den anden side en dag :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #44 Dato: 25 Oktober , 2010, 20:23 »
Fy for søren, det er hårde betingelser. Som hjemmesygeplejerske ser jeg desværre mange der ikke har orket at komme videre efter overgreb i barndommen. Men jeg har dels en veninde, dels en kollega, som har "sejet sig igennem" til et godt liv. Jeg kan forstå på dem at det har været meget hårdt i perioder hvor de har følt sig meget ensomme med deres problemer. Men for dem har det været vigtigt at det ikke skulle lykkes for dem, der havde gjort dem ondt, at ødelægge hele deres liv. Vejen frem er uddannelse, så man selv kan styre sit liv når man bliver voksen. Ender man først på offentlig forsørgelse er det så som så med friheden :(. Så kæmp, Emma, det bedste du kan. Gå til den i skolen og slug de kameler, der skal sluges for at du kan blive i en god plejefamilie der giver dig ro til at komme videre med dit liv på en ordentlig måde. Min veninde er kemiingeniør og min kollega jo altså sygeplejerske. Begge er gift med dejlige mænd og har hhv 2 og 3 børn. De er meget tilfredse med deres voksenliv og har efterhånden lært at leve med spøgelserne fra fortiden. Jeg håber for dig at du ender i den samme del af statistikken, Emma - men der er skam heller ikke noget galt med at være landmand ;D.
- og så er det måske meget sundt at lukke lidt op for "posen" et fredeligt sted som her på DFF. Kæmp, Emma - for dig selv *b
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand