Jeg er nu halvvejs i mine planer vedrørende dyrehold.
Jeg har, med hjælp herinde fra (Tak Henriette

), anskaffet mig 1.3 moskusænder.
De trives og har det godt.
Mit næste projekt er nu, at bygge hønsehus, hønsegård og så anskaffe x antal damer ledsaget af 1 stk. hane.
Jeg har styr på reglementet, har haft kontakt til kommunen, så det er på plads.
Jeg har bygget en ramme, hævet 35 cm over jorden, på den skal stå mit indkøbte "Lillevilla +5" skur.
Størrelsen er 2.50 x 2.65 meter, hvor mange høns kan jeg tillade mig at holde på den plads, uden at de bliver stressede og "utilpasse"?
Hønsegården bliver nok på 6x5 eller 7x6 meter, regner ikke med, at hønsene skal have udgangtilladelse til resten af haven.
Jeg har tagplader og fliser i tilpas mængde, så ligesom med andegården bliver der rævesikret, hegnet på gården bliver 1.80 m i højden, om der skal dækkes af med net øverst, har jeg ikke taget stilling til endnu.
Samtidig, så kan jeg jo se herinde, hver gang folk spørger til racer, at der foreslåes stort set alt andet end lige den race jeg påtænker.
Jeg vil gerne avle egne kyllinger til slagtning, gerne have æg til husholdningen og regner med at anskaffe New Hampshire.
Lige præcis den race synes jeg ikke, jeg ser andre nævne, så nu er jeg kommet i tvivl.
Er det et "dårligt" valg, siden de aldrig nævnes?
Sluttelig vil jeg da godt nævne, at alle råd er velkomne, sidst jeg havde med høns at gøre, var for 20 - 21 år siden, da min far endnu levede og vi havde høns i barndomshjemmet.
Mvh
Jesper