Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: mini æg.  (Læst 3416 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Charlotte Paulmann

• Passiv bruger
  • har brahma høns
mini æg.
« Dato: 12 Oktober , 2010, 07:47 »
hejsa.
var nok klar opver at det var dværg høns (dværg kochin) jeg har, men ikke mini høns.
i aftes da jeg hentede æg, var der 5 æg i reden. 4 i alm str og et der var under ½ str. det er fin i skallen og ligner et alm æg bare meget mindre. det er nu egentligt meget sødt  ;)

er der mon en der også har prøvet det før eller ved hvorfor sådan noget kan ske.

som bonus kan jeg fortælle at ca halvdelen af damerne er fra maj måned, resten er ældre. jeg har 10 i alt og har været oppe og få 7 æg på en dag, så de er begyndt at ligge æg.

er det mon en nybegynder der lige skal i gang eller ???

venlig hilsen
Charlotte
venlig hilsen
Charlotte Paulmann

Offline fru Andersen

• Bruger
Sv: mini æg.
« Svar #1 Dato: 12 Oktober , 2010, 07:58 »
Jeg har to gange i løbet af den seneste måned fået æg på 25 og 28 gram mod normalt 60-70 gram, lagt af Isa Brown. Der var både blomme og hvide i. Tænker også om de er fra en der har holdt pause. Jeg har desværre ingen billeder.
/Lene
Med venlig hilsen
Lene

Offline sette

• Bruger
« Svar #2 Dato: 12 Oktober , 2010, 08:09 »
hej
ja det sker ind imellem der kommer små æg ,jeg oplevede det med mine første høns , de lagde i det hele taget få og små æg ,mine nuværende blandingshøns lægger ind imellem kæmpe æg med to blommer så det kan jo være du er heldig der kommer sådan nogle imellem også.. :D
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 12 Oktober , 2010, 08:15 »
Jeg har også haft nogle stykker af disse, specielt fra Blomsterhønsene. De er altid kommet efter en pause i æglægningen, og det sjove er at de har været meget besværlige at lægge.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 12 Oktober , 2010, 10:16 »
Dem tror jeg vi alle får en gang i mellem, og de er bare så nuttede. De gange jeg har fået et, har der ikke været blomme, det har bare vejet omkring 10-15 g, men så vidt jeg husker, var der en her på forum, der fik et miniæg, der også havde blomme.
Hvis du bruger søg-funktionen her vil du se, at der er en del tråde om miniæg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk