Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns i haven  (Læst 2147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rikke S

• Passiv bruger
Nye høns i haven
« Dato: 08 Oktober , 2010, 22:31 »
Med assistance fra Heidi flytter 3 faverolle høner fra Walter i syd hertil Borum imorgen. Jeg glæder glæder glæder mig.  *o

Jeg regner med at sætte dem ind i hønsehuset efter mørkets frembrud efter råd givet herinde. Jeg mindes dog ikke at have læst hvor længe jeg skal vente med at lukke dem allesammen ud i haven. Er det okay at åbne hønsegården på søndag som vanligt og så selv lade dem bestemme om de vil ud eller ej, eller skal de allesammen holdes "inde" (hønsehus/hønsegård) et par dage?

På forhånd tak for hjælpen  ;D
Mvh Rikke
0,1 Laksefarvede Faverolles
0,1"Orperolles"
0,2 Orpinton
0,5 Blandinger
0,1 Rød Amerikaner
1,1 Sorte Australorps

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nye høns i haven
« Svar #1 Dato: 08 Oktober , 2010, 22:41 »
Jeg ville lade dem alle gå i hønsegård et par dage, hvis ellers det går roligt til
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 08 Oktober , 2010, 23:34 »
Jeg har her i efteråret fået rigtigt mange nye høns ;D. Min have er indhegnet så hønsene går frit og hygger sig. Jeg har gjort mig den erfaring at det intet betyder hvor hurtigt de kommer ud til de andre, jo mere plads jo bedre og de følger med de "gamle" høns ind i huset når det bliver nat. Efterhånden kigger flokken knap nok(hold så mund Susanne ;D) når der kommer en papkasse med nye høns, men underdirektøren skal lige hen og tjekke om der er nye høner der skal vartes op /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Oktober , 2010, 00:17 »
Bare luk dem ud det er de jo vant til
hilsen Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 09 Oktober , 2010, 07:05 »
Jeg ville lukke dem ud sammen med de andre nu i dag. Havde der ikke været andre, ville jeg vente til sidst på eftermiddagen, så de var i nærheden af hønsehuset. Er du lidt nervøs, kan du lukke de "gamle" helt ud, og så vente med at lukke de nye ud til lidt senere i dag. I hønsegården har de mindre plads, og der kan være mere hakkeri end i haven. Hvis du lader de nye blive i hønsegården, vil de gamle helt sikkert holde sig i nærheden for at kikke dem an.
Tillykke med dem og held og lykke.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk