Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: følgeton på . hjælp mine høns dør  (Læst 18487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: følgeton på . hjælp mine høns dør
« Svar #15 Dato: 05 Oktober , 2010, 22:56 »
Hvor trist med de orm, men godt at du fandt ud af hvad det var! :) Havde du egentlig forsøgt saltsyre? Det er da ret relevant, for der er mange der siger det virker, så hvis det viser sig at være orm i tarmene og saltsyren ikke har virket, har jeg da givet min sidste saltsyrekur...

Hvilke haner mangler du nu?

Trist at læse om alle dine tab.... *t
Tillykke med diagnosen. Det er altid rart at få en forklaring.

46 rum !!  :o
Det kræver altså nogle billeder ! <+
Man sidder jo her og er lige ved at skifte farve til grøn af ren og skær misundelse.
Det lyder som nogle skønne fremtids planer, glæder mig meget til at følge med i dit projekt. Bare klø på !

Grøn af misundelse...det tror jeg vi er mange der er på DIT hønsehus! :D *l

bly viol

• Gæst
« Svar #16 Dato: 05 Oktober , 2010, 23:14 »
skal nok sætte billeder på her når det er sat op . det bliver viiiildt flot . glæder mig vildt . ja prøvede saltsyrekuren . men det hjalp åbenbart ik . men mine havde også rigtig mange så det var nok for sent da jeg satte igang . så skal hverken sige for eller imod . mine ku bare ik hjælpes med det . mangler orpington i blå, sort, og legbar . og brahma ager i dværg

bly viol

• Gæst
« Svar #17 Dato: 07 Oktober , 2010, 13:30 »
så fik jeg ormekuren . det er verminator . der skal 3 gram i 10 liter vand . det er til 100 høns . det skal de ha 7 dage i træk . de må ik komme ud . må gerne løbe tør for vand og tørste lidt . så håber jeg det virker . det syner bare ik a noget når man blander det op hmm hmm men må jo stole på hva dyrlægen siger . efter de 7 dage skal man muge huset ud og så må de komme ud igen . de er ik ret tilfredse over at være lukket inde når de er vant til at gå ude hver dag på stor plads . men men det må de finde sig i hvis vi skal ha bugt med det her . til morgen var min sølvrandet wyandot hane død . øv altså . nu må det gerne stoppe . han var lige blevet så tam . men sikke en flok når de blev lukket inde . det var skønt at sidde blandt dem alle .mine silke høns . ( har 25 ) hopper næsten op på skødet a en . de er så søde . har dem i sorte hvide grå vildt gule. de er altså sjove . dem kan man kun smile a og blive i godt humør når man ser deres finurlige ansigter og sjove væremåde . elsker mine høns . hver og en . skal nok skrive og fortælle hvordan det går . de sku jo gerne være friske til turen til nordjylland den 1 november når vi flytter . og håber jeg skal ha dem alle med og min ulykke er over nu . mark

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 07 Oktober , 2010, 13:41 »
Ønsker dig alt mulig god bedring med dine høns.  *t
Godt at du i al elendigheden kan glæde dig over dem og ja de er i sandhed den rene terapi. Det har vi ofte talt om herinde når vi på skift har været ramt af den ene eller anden slags "ulykke"
Når du nu har de spændende planer må du hellere holde en streng karantæne justits når du atter begynder at samle høns og haner til din samling. Ellrs kan du jo nemt komme ud for lign igen.
Pøj pøj herfra..... *k

bly viol

• Gæst
« Svar #19 Dato: 07 Oktober , 2010, 13:44 »
tak lene . ja skal prøve at være forsigtig . hvordan får jeg skrevet på så i kan se hva høns jeg har . som jeg kan se på jeres ???? er sku ik så teknisk hihi

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 07 Oktober , 2010, 13:48 »
Du skal klikke på "ændre profil# oppe i bjælken under overskriften.
Der efter klikke på "forum profil information"
Så skal du skrive i feltet der hedder underskrift......

bly viol

• Gæst
« Svar #21 Dato: 07 Oktober , 2010, 13:50 »
takker prøver . måske jeg også kan få et billede på så i kan se hvem i skriver med

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 07 Oktober , 2010, 17:40 »
Alle dyr har orm og det plejer som regel ikke at være noget problem. Men når der er mange samlet og fra mange forskellige besætninger, så bliver ormepresset større.

Heldigvis var det "kun" orm og ikke en mere alvoligere sygdom, hvor evt. alle skulle slås ned osv......
Det er dog meget surt at nå at miste så mange.

Verminator har jeg dog ikke hørt om før, men det kan jo være at der er blevet mere fokus på orm hos høns efterhånden og der derfor er kommet flere præperater.
Hvad med sådan noget som slagtefrist og tilbageholdelse af æg efter behandlingen ??

At starte sit eget sted med alle de hønseracer som der findes, er noget jeg selv drømmer om, men der skal meget plads til, og RIGTIG mange penge. Desuden er det nok også en fordel at man er to om det.
Så det bliver for mit vedkommende ikke til noget, men en hønsepark er da værd at drømme om.......
Så held og lykke med det.

Jeg kommer gerne og besøger dig , også selvom du desværre flytter til Nordjýlland ;)

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #23 Dato: 07 Oktober , 2010, 18:20 »
Det er også verminator jeg har, de bruger det også til grise.
Der er 4 dages tilbagehold på slagt og ingen på æg  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

bly viol

• Gæst
« Svar #24 Dato: 07 Oktober , 2010, 21:19 »
lene; du skal være så velkommen . viser dig gerne hele bestanden når den er samlet . og første hus er sat op . fik lige købt lidt flere i dag hehe . brahma i hvid blå columbia . sølvplettet hamburger .austrolops i stor sort . og hvide sultan . det hjalp på mit humør . hihi . mark

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #25 Dato: 07 Oktober , 2010, 21:26 »
Sikke en historie men godt du trods alt fandt ud af hvad der var galt. Jeg er bange for t mine høns også trænger til en ormekur- Jeg har købt mange på det sidste fra mange forskellige steder. Hvordan får man det ordineret fra dyrlægen? Skal han have en afføringsprøve ;D?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #26 Dato: 07 Oktober , 2010, 21:27 »
Nå ja, hvor i Nordjylland flytter du til? Jeg bor i Thorshøj ved Østervrå og hvis du vil være med i en klub, og bor i området så er Vendsyssel fjerkræklub RIGTIG hyggelig :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

bly viol

• Gæst
« Svar #27 Dato: 07 Oktober , 2010, 21:44 »
hej johanne mine blev skåret op hos dyrlægen. vil gerne være med i klubben. jeg skal bi i hirtshals .mark

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #28 Dato: 07 Oktober , 2010, 22:43 »
Johanne@ Jeg tror godt du bare kan nøjes med at ringe og sige at du har mistanke til at de har orm... Men ved det da ikke.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Mvh
Erik Andersen