Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kattemad?  (Læst 10361 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Kattemad?
« Dato: 03 Oktober , 2010, 22:24 »
Jeg kan forstå at nogen giver kattemad til hønsene for at give dem ekstra protein. Det vil jeg gerne prøve :)

Jeg regner med at købe noget discountfoder da hønsene ikke har brug for den samme mængde protein og mineraler når de nu også får deres almindelige foder så det er kun som tilskud.

Hvad bruger i? Tørfoder eller dåsefoder og hvilket mærke?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kattemad?
« Svar #1 Dato: 03 Oktober , 2010, 22:34 »
Det mærke fra Aldi, der hedder Lux, er rent faktisk med en ret god sammensætning også til katte, det er dåsemad. Det køber jeg af og til til hønsene.
Kattene får Hills tørkost fra dyrlægen
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #2 Dato: 03 Oktober , 2010, 22:53 »
Jeg vil kun være sikker på at kattemaden ikke er for stor til hønsene at sluge /o

Min lille Alice får noget der hedder diacat, men regner med at hønsene godt kan spise supermarkeds tørkattemad?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Oktober , 2010, 23:02 »
Hej  jeg læger tørfoderet i blød,både hunde og katte maden,og blander det med den guf de for  om morgenen hanerne får ekstra hundemad,jeg plejer at sige de får "bryster" af det.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2010, 11:57 »
Jeg har vist stillet spørgsmålet før, men er ikke sikker på jeg forstod det  :-\ Hvis jeg fodre mine høns med opblødt kattemad(der indeholder fisk) vil æg og kød så ikke få bismag, og i så fald, hvor lang tid vil den hænge fast (altså smagen) ???  ;D
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 04 Oktober , 2010, 12:04 »
Prøv at tage en pose katte eller hundemad og se hvor mange % kød der er i .... og hvor mange % korn der er i ..
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 04 Oktober , 2010, 12:11 »
Jeg bruger også LUX fra Aldi, som er god fordi det ikke indeholder sukker. Jeg bruger LUX til både høns og katte :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Oktober , 2010, 20:37 »
@ Lene
hvorfor skal jeg det, hvad mener du med indlæget
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 04 Oktober , 2010, 20:49 »
Hvad jeg mener med mit indlæg, tjaaaa måske at der er RIGTIGT meget vand og korn i katte-og hundemad. Men hvis det giver større bryst på hanerne, så vil jeg begynde at give mine haner det.

@ Walter

Hvor tit servere du det til dem ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 04 Oktober , 2010, 21:05 »
Hej Lene. I foderet var der mest korn, kød og lidt længere nede af listen kom fisk. Så det sker vel ikke noget ved at suplere lidt med det i ny og næ ???
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 04 Oktober , 2010, 21:17 »
@ Andreas

Jeg tror bestemt ikke at det kommer til at smage af fisk, du kan vel også bare vælge det med kød i, istedet for fisk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #11 Dato: 04 Oktober , 2010, 21:30 »
Bare styr bort fra alt med vegetabilske og animalske BIPRODUKTER....der er der ingen næring...hud, hår klør, klover, og andet lort....

hold jer til foder der har animalske PRODUKTER....
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 04 Oktober , 2010, 21:56 »
@ Lene
Jeg kan desværre ikke se hvormange % kød der er i foderet men jeg har indtryk af der er ca.50% forskellige animalske produkter .Desuden er derZink i godt for fjerene og Selen til celleopbygning.
Lene der er altså ingen vand i tørfoder. *g *g *g
Jeg bløder noget op om aftenen som jeg så blander i det blødfoder de får om morgenen(køkken produkter osv.)
Hvis hanerne skal ha "bryster" får de det ca.3uger inden de skal på udstilling hver dag  en slat.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 04 Oktober , 2010, 22:08 »
@ Walter

Gør nar du bare............
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: