I min verden har man høns for at få æg, at de så også kan være kønne racehøns er da klart.Der har været mange debatter herinde om kyllingernes og hønsenes forhold i industrien og der spores da også af og til en aversion mod at holde hybridhøns.
Sammenhold så lige det med denne tråd om kattemad!!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=12345.msg115259#newDyremadsindustrien er vel det sted, hvor der netop ikke spørges om, hvilke forhold de dyr maden indeholder har det, ligeldes de dyr, der afprøver produkterne.Moral er godt, dobbelt moral endnu bedre. Vi er blevet stopfodret med, at det er det eneste rigtige, at fodre vores kræ med fabriksfoder, ja, jeg mener vi er blevet i den grad hjernevasket.
Produkterne er af relativ ny dato, da jeg i sin tid startede med. at have opdræt af hunde, var der ikke sådanne produkter. Der stod den på kallun, hakket mellemgulv,ÆG, kogt fisk, ris, grøntsager, brød, leverpostejmadder o.s.v.
Jeg er kisteglad for alle mine mange æg, som jeg fodrer mine katte/ hunde/høns, med iblandet med noget fyld af en eller anden slags.Jeg forærer ikke mine haner væk, men slagter dem og bruger dem vi ikke selv kan spise til dyrene. Det er især silkehanerne, hvor katte/hunde er ligeglad med udseendet og jeg avler alt det jeg kan, både hybrider samt de "ædle" racehøns.
Det er på tide at man begynder at kikke lidt udover sin egen næsetip og tænke lidt inden man dømmer.Jeg for mit vedkommende undværer gerne lidt bryst på en udstillingshane, hvis det kun kan komme via kattemad, uanset mærke.Det er set fra min stol, bare for vildt

Jeg bruger ikke ret meget soyaskrå, ville helst helt undvære det, i og med, at regnskoven må vige pladsen for at dyrke den, så en mark med ærter til næste år er planen, samt masser af grønkål, hvilket jeg også har oceaner i år til vinterbrug.
VH Gunni.
Jeg ændrede dit link, så det virker
/Marianne - moderator