Måtte i dag sige farvel til en af mine første høner, ved ikke hvad race hun var. Dog havde hun ansigt som en silkehøne men kroppen var anderledes, hendes skind var sort. Og hun havde orange fjer.
Hun har altid opført sig underligt, været lidt en særling. Har aldrig lagt et eneste æg, hun har boet her siden december sidste år.
De sidste 14 dage har jeg obseveret hende meget, syntes hun stod meget og små sov. Kom ikke rendende når der var guf. Dog har jeg set hende spise korn. Hendes afførring så jeg lige i morges, dan var lidt vandet. Tit har hun siddet inde på pinden og ikke villet ud.
I eftermiddag sad hun så på pinden og næremst hang op af en anden høne, faktisk så det ud som om hun var ved at falde ned. Det kunne jeg bare ikke klare, så fik jeg min mand til at se på hende. Han er ikke så hønsetosset som mig. Han sagde at hun skulle aflives.
Det klarede han så, han kunne endda tage hende uden hun gjorde modstand, hvilket hun plejer. Hendes ene øje var hævet, slimet og helt blodfyldt, det så væmmeligt ud. Vi besluttede at veje hend fordi hun var så lille og skravlet, med fjer og hele molevitten vejede hun kun 475 gr. Bliver helt ked af det, når jeg tænker på hvor skidt hun må have haft det. Det er første gang vi har fået aflivet en høne, så det var lidt hårdt. Min søn og jeg gav hende en fin begravelse, for at sige pænt farvel.
Nogen bud på hvad hun kan have fejlet?
Hun er den forreste høne på billedet, som er fra i sommers.