Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra Brahma gården  (Læst 50128 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #60 Dato: 22 Februar , 2011, 19:18 »
Kenneth :Jeg er sikker på æggene nok skal komme  /o Lækkert der er så mange der er blevet vilde med de gul columbia  :)
mvh Jesper

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #61 Dato: 22 Februar , 2011, 21:42 »
Det er jo en flot farve :D jeg skal vist også til at have bestilt ringe, inden deres fødder pludselig er blevet for store ;)

Af det første hold har jeg en hvid blå og en gul splash eller gul blå columbia ;) hvid den hvid blå er en hane og bliver god så må jeg nok krybe til korset og kigge efter nogle damer til ham ;)

Resten trives godt! De er mindre men spiser og vokser. Nogle af dem er i ikke helt gængse farver, tror hanefar måske alligevel har været utro med de sølvrandede wyandotter. Sølvrandet brahma? ;)

Jeg drømmer om udstillinger /o måske endda en enkelt sommerudstilling
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #62 Dato: 24 Februar , 2011, 13:55 »
Så skete det  ;D De sølv-sort A dyr er så småt begyndt med æglægningen igen  /o Mine høns vil gøre hvad de kan for at gøre livet surt for min Kones (fru.Rasmussen) sorte bæster  ;)

Johanne:Jeg glæder mig til at se hvad i Brahma damer får ud af jeres dyr  /o Jeg er meget glad for at kunne hjælpe jer igang  /o
mvh Jesper

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #63 Dato: 24 Februar , 2011, 14:59 »
FY! /1
Kan du så være god ved din frues fine skinnende sorte. ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #64 Dato: 24 Februar , 2011, 15:37 »
Hej Ingrid:Idag skinner solen og det er lige før jeg bliver nød til at gå med solbriller ude hos hønsene(pokkers sorte bæster  ;D )
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #65 Dato: 25 Februar , 2011, 23:56 »
Så kom Kevins høne sikkert til øen.Hun blev taget godt godt i mod af en af mine ung haner  /o Det er altid sjovt at få lånt lidt nyt lege tøj.

Stort tak til Kevin,Lone og Helle  :)
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #66 Dato: 26 Februar , 2011, 07:53 »
Hej Ingrid:Idag skinner solen og det er lige før jeg bliver nød til at gå med solbriller ude hos hønsene(pokkers sorte bæster  ;D )

Misundelse er en grim ting bette Jesper :) især for en tidl. stud.teol ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #67 Dato: 26 Februar , 2011, 12:23 »
Wanda: Jeg ved det,jeg ved det  :) 

mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #68 Dato: 02 April , 2011, 23:57 »
En lille update fra gården:Det går faktisk okay i avlen.Jeg vil have dyr klar til den store udstilling i Holland og LU,men jeg er notorisk uheldig så alt kan ske.

LU er blevet mit helt store mål faktisk er den Hollandske udstilling for mig en opvarmning  ;) Jeg kender de fleste modstandere vi skal op imod  i Holland og ja det er nogle STORE navne men vi vil kunne være med i alle farver  /o 

Rikke har fået de første sort-hvid plettet kyllinger.Virkelig en mystisk farve.De er gule med en sort ryg  ??? Ikke en nem farve hun har kastet sig ud i men den er flot(også på en Brahma) Som back up har hun de Sorte ,og de er ikke ringe  :) Husk slår hun mig i år er det slut med at ryge  /d Det kommer hun ikke til  ;D i år er jeg klar  ;)

Tilbage til LU:Jeg snakker ofte om Tyske udstillinger/avlere osv men jeg indrømmer gerne jeg har overset betydningen af ens indsats inden for landets grænser.Mand hvor var jeg sur på mig selv sidste år.Hvorfor tog jeg ikke mine dyr med.Jeg er virkelig kritisk over for mine egne dyr,det er ikke altid en god ting.Måske savner jeg bare en der der lige frem tvinger mig til at melde dyr til udstillinger  ;D for mig er et super dyr et dyr der kan klare sig godt på en udstilling men vigtigst af ALT et dyr der kan bidrage til avlen  /o

Jeg har et godt øje til min columbia i år (hvid-sort) har nogle Tyske men også fra min egen linie.Mine ser ud til at blive en del mere masive mens de Tyske (som det altid er ) er et hoved eller to højere end mine Danske vikinger  ;D

En lidt spændende ting er jeg i år afprøver en Dansk hvid-sort høne fra Kevin og hans Datter.Det er 3-4 års tid siden sidst jeg har brugt en Dansk høne(som ikke er fra egen linie) i avlen.Hun har en god under farve,og håber hun kan gøre noget ved et af mine store problemer farven i vingerne.Dette problem er opstået via Tyske dyr.De giver god type og størelse men tegning og underfarve bob.bob,bob.

Jeg kunne blive ved og ved med mine fortællinger  ;D

mange hilsner Jesper

 

 
mvh Jesper

Offline kvb

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #69 Dato: 03 April , 2011, 10:10 »
Håber selvfølgelig at i får mange gode dyr fra alle jeres farver, men selvfølglig håber vi også især på, at der kommer et par stykker fra Idas høne, som kommer til at kunne klare sig godt og bidrage positivt. Selvom vi hverken kan tage æren for avlsarbejdet at hønen (et rugeæg fra Lene og Hans Peter) eller kyllingerne, så er det jo altid sjovere, når vores "lille" havehøne har haft et æg med i spillet  :D
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #70 Dato: 03 April , 2011, 22:17 »
Citér
Måske savner jeg bare en der der lige frem tvinger mig til at melde dyr til udstillinger   for mig er et super dyr et dyr der kan klare sig godt på en udstilling men vigtigst af ALT et dyr der kan bidrage til avlen   


Jesper, jeg kan da godt vride armen om på ryggen af dig hvis det er det der skal til..... :D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #71 Dato: 04 April , 2011, 08:02 »
Jesper, jeg kan da godt vride armen om på ryggen af dig hvis det er det der skal til..... :D

Jeg kan hjælpe :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #72 Dato: 04 April , 2011, 09:30 »
Går det godt med Kyllerne, Jesper? ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #73 Dato: 12 April , 2011, 15:59 »
Hejsa

Patricia og Wanda:En måned før udstillingen kan i tage en arm hver  ;D og Rikke kan vride i mit ben  ;D

Det går super godt med de små kyller .De udvikler sig godt  /o

mvh Jesper
mvh Jesper

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Nyt fra Brahma gården
« Svar #74 Dato: 30 April , 2011, 19:04 »
Det er en aftale Jesper ;D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk