Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan disse "brune" silker, bruges til andet end hygge?  (Læst 2999 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Kan disse "brune" silker, bruges til andet end hygge?
« Dato: 02 Oktober , 2010, 20:45 »
Ja, jeg har gennem sommeren fået sådan et par silker her... Kan de bruges til noget vedr. avl? Jeg tænker her på, om de bærer et gen for en eller anden farve? De er vist kommet af hvid+hvid...eller hvid+spættet :)

Måske et dumt spørgsmål, men jeg ved det jo ikke, så bliver nødt til at spørge jer kloge herinde *r

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Kan disse "brune" silker, bruges til andet end hygge?
« Svar #1 Dato: 02 Oktober , 2010, 21:16 »
Hej Christina, de er vildtfarvede. De hvide har vildtfarvet i sig. Men om de er 'gode nok' til avl mhp. udstilling, skal der vist eksperter til at udtale sig om.  :D
Mvh Marianne

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #2 Dato: 02 Oktober , 2010, 23:40 »
Ja, det er jo noget svært at sige.
Man skal helst kende stammen, de kommer fra, da der er en del, der er ligeglad med farverenhed, og blander alt sammen.
Hvis man vil noget med avlen, skal man sørge for at det materiale man starter op med er i en god kvalitet, kan være svært at lave god kvalitet ellers.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 03 Oktober , 2010, 00:14 »
Ok, super tak :)

Jamen, jeg vil jo egentlig bare gerne avle med hvide i dén stamme, men synes da det var sjovt at disse to lige dukkede op midt i det hele :D Så vil gerne vide om de bare skal videre som hyggehøns eller hvad de lige kan bruges til :)