Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Elefanthud på min ene høne  (Læst 1710 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dittelouisea

• Passiv bruger
Elefanthud på min ene høne
« Dato: 26 ſeptember , 2010, 20:20 »
Hej.
Jeg har en høne som har sådan noget helt elefant-agtig hud på hals og hovede. Der hvor der er vokset nye fjer ud, stritter de i alle retninger. Det er en stor new hampshire. De andre høns (og haner) vil plukke den.

Nogen der ved hvad det er, og hvad/om der kan gøres noget? Den er fra juni.

Havde købt nogle kyllinger, men to viste sig at være haner, og ville så have et par høner i stedet for. Kørte ud til den samme mand, da hans høns så flotte og sunde ud. Fik ham til at pakke et par stykker i en kasse til mig, og tænkte selvfølgelig ikke over at tjekke dem. da jeg kommer hjem finder jeg Skalle-Palle og en rigtig pæn høne i kassen (har ikke givet noget for dem, så vil heller ikke brokke mig). Skalle-Palle bor i mit bryggers indtil jeg ved hvad der er galt.
0,2 store Brahma
0,1 Stor New Hampshire
5 stk dværg silke teenagere
13 forhåbentligt befrugtede æg af toppede hollændere
1,0 Rød doven huskat
0,1 Dingo/ræv/rundkørsel
1,0 Gemal
1,1 yngel af egen avl

frida

• Gæst
Sv: Elefanthud på min ene høne
« Svar #1 Dato: 26 ſeptember , 2010, 20:28 »
Mon det kan være skurv? Det er kalkbensmider der har angrebet hoved-delene. Ser benene fine ud?
Ellers er de fleste høns vist i fældning nu, så der er nogle der ser lidt misrygtede ud pt. Hvis det er tilfældet, skal de bare forkæles lidt til det er overstået. En lidt "træls" tid for dyrene.
Ellers kunne det være en super idé med billeder /o

Offline Dittelouisea

• Passiv bruger
Sv: Elefanthud på min ene høne
« Svar #2 Dato: 26 ſeptember , 2010, 20:33 »
Synes faktisk det liger sådan noget kalkben. (set udfra billeder)resten af kroppen og benene ser fine ud. det er som om der er et enkelt sår på nakken også. har kun et mobilbillede i ringe kvalitet. vil lige kigge på det når hun står op i morgen.
0,2 store Brahma
0,1 Stor New Hampshire
5 stk dværg silke teenagere
13 forhåbentligt befrugtede æg af toppede hollændere
1,0 Rød doven huskat
0,1 Dingo/ræv/rundkørsel
1,0 Gemal
1,1 yngel af egen avl