Hej.
Jeg har haft silkekyllinger i mange forskellige farver i år, men nu er 4 af mine hønniker døde. Den første ville ikke spise noget, og sad bare og hang, mens de andre høns bare løb hen over den, nar jeg kom. Den blev så slået ihjel, så den ikke skulle lide mere.
Dagen efter at vi havde slået den ihjel, begyndte en anden af mine silkehønekyllinger på samme måde. Jeg blev med stor sorg også nød til at aflive den. Jeg vidste jo ikke hvad der skete, og om den smittede de andre.
Så flyttede jeg nogle høns udenfor og gå, i et hus med gård til, så der var mere plads indenfor. Der gik de og hyggede sig i et godt stykke tid. Men en morgen, da jeg kom ned til dem, lå der to af mine hønekyllinger og var døde.

Der var overhovedet ikke tegn på at der havde været dyr, og de havde haft det godt, da jeg så til dem om aftenen. Det var bare så uhyggeligt!
Ingen af mine haner fejler noget, og min far tror at det er fordi silkehønekyllinger er lidt skrøbelige. Men der er ingen af mine mange gule silker, som er sket noget med. Er der nogle af jer der har været ude for noget ligende?

M.v.h Sídse