Jeg er meget spændt på hvilken race du vælger.Det skal jo være en du kan holde ud, at se på i mange år fremover, da det ikke nytter noget, at svinge fra den ene til den anden hele tiden, på den måde når man ikke ret meget, hvis man taler udstilling og avl på længere sigt.
Som bekendt har jeg jo Engleske Araucanaer som faktisk også er en landrace, bare fra England, hvor den egner sig især til de vindblæste fugtige øer, men kuldegrader der vil noget da de er beskyttet via deres fjer i hovedet mod forfrysninger i hoveddelene.
Jeg agiterer ikke for den til dig, da den jo ikke er anerkendt herhjemme, men hvem ved måske sker det på LU.
Det er en rigtig god æglægger der kommer på højde med selv mine hybrider, ja faktisk har jeg været meget bekymret, da de slet ikke ville holde op igen, Et godt råd fra Willy hjalp dog, ren byg og ingen vand i et par dage Voila, så startede de fældning og nu holder de heldigvis pause.
I England er de anerkendt i de samme farver som kamphønsene, så der er altså andre farver end lige de perlegrå, faktisk ret flotte synes jeg.

Jeg kan fortælle dig at det er vanvittigt spændende når man står med sine første afkom og ser dem vokse til, til tider også skuffende, når man erfarer at der er nogle gener man gerne ville have været foruden, men det er jo udfordringen i det hele.
Held og lykke med at finde lige netop den race du brænder for og glem alt om mode o.s.v.den skifter hvert halve år kan man jo se af de tråde hvor man stemmer om favoritracer.
VH Gunni.