Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kan de holde varmen?  (Læst 4509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline evaamdisen

• Passiv bruger
Kan de holde varmen?
« Dato: 23 ſeptember , 2010, 08:13 »
Hejsa

Mine høns går på cementgulv strøet godt med halm inde i vores lade. Jeg synes, der begynder at blive lidt koldt, især for de små silkekyllinger, så jeg fik den ide at lægge flamingoplader under halmen, der hvor kyllingerne holder til.

Nu har jeg så lige opdaget, at der er hakket i pladen, så der er øjensynligt nogen, der har ment, at den var spiselig! Det går jo ikke, så hvad gør jeg nu? Eller bekymrer jeg mig bare for meget?
Med venlig hilsen

Eva Mosegaard Amdisen

1.4 laksefarvede faverolles
0.2 sølvsortrandede wyandotter
0.1 vildtfarvet silkehøne
1.1 islandske heste
1.1 missetat

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
Sv: Kan de holde varmen?
« Svar #1 Dato: 23 ſeptember , 2010, 08:43 »
Jeg tror du bekymrer dig for meget ;)
Høns kan klarer mange minus grader, men ikke træk.
Hvis du er i tvivl, kan du undlade, at muge for meget, og give ny strøelse på. Dette giver en lun madras af møg ;)

Flamingo dør de af, det stopper kråsen :(
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 ſeptember , 2010, 08:48 »
Høns eeelsker flamingo .....  ::)

Hvor gamle er kyllingerne ? Er de ikk så gamle kan du jo hænge en varmelampe op.

Fuldfjerede kyllinger og høns skal nok klare den. Bare giv dem en god bunke halm at putte sig i ..hvis de ligger sammen varmer de hinanden.

det først når vi når sammen kuldegrader som sidste vinter = minus 15-20 stykker der er grund til bekymring. Ikke mange af mine sene kyllinger overlevede sidste vinter. Men de bor også i små huse ude i haven. En stald det jo ren luksus  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline evaamdisen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 ſeptember , 2010, 10:46 »
Tak for svar! Jeg lader dem klare sig med halmen så, kyllingerne skulle være gamle nok. De skulle jo nødig dø af misforstået godhed ;)
Med venlig hilsen

Eva Mosegaard Amdisen

1.4 laksefarvede faverolles
0.2 sølvsortrandede wyandotter
0.1 vildtfarvet silkehøne
1.1 islandske heste
1.1 missetat

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 ſeptember , 2010, 00:33 »
Jeg tror du bekymrer dig for meget, som Søs skriver høns elskeeeeeeeeeeeeeeeeeeer flamingo,det er luften i kuglerne de vil have fat i,hvorfor ved jeg ikke. Jeg smider et stykke flamingo ind til hønsene når jeg lukker nogen sammen,de vil hellere hakke i det end på hverandre. Der er ingen døde endnu.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 24 ſeptember , 2010, 08:27 »
Min barndoms høns blev om vinteren lukket ind og rydde op i mine forældres store drivhus. Der lærte vi også at spærre af for flamingokasserne  /o

Trods det de nåede at æde uanede mængder så døde heller ingen af det.
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 24 ſeptember , 2010, 08:51 »
Mine høns har spist uanede mængder af flamingo, og hver gang der kommer et elektronisk vidunder til huse, så forsvinder flamingoen fra indpakningen direkte over i hønsegården til beskæftigelse for beboerne der elsker det.
Jeg har aldrig mistet en fugl på den konto. /o

Der har før været lange tråde om flamingo her på forum, og det kom jo bl.a frem at flamingo kommer ufordøjet ud af den anden ende af hønsene og ligger derefter på jorden i de næste 200 år ca. og det er jo dårligt for miljøet  /d
« Senest Redigeret: 24 ſeptember , 2010, 17:31 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 24 ſeptember , 2010, 16:52 »
Jeg har mistet en and. Den var helt stoppet i kråsen  ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 ſeptember , 2010, 17:29 »
Tænker måske at en and napper større hapser af ?
Med venlig hilsen Søs

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 24 ſeptember , 2010, 17:53 »
Jeg tror måske bare at flamingoen samler sig mere i andens kråse og derfor ikke kan komme med videre i systemet, hvilket kunne resultere i en kvælning/forstoppelse af en art?  ???

Du skal ikke være bange for at hønsene spiser flamingo, de spiser i forvejen de mærkeligste ting ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.