Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ønskehaven med Søren Ryge og to kasser wyandotter  (Læst 3259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Ønskehaven med Søren Ryge og to kasser wyandotter
« Svar #1 Dato: 05 Maj , 2008, 21:21 »
Jeg så godt programmet da det blev sendt i sidste uge, og det er da fine forhold de får, det er også meget fine høns han havde fået samlet sammen og så i så mange farver, det er jo god pr. for wyandotterne og for fjerkræsagen.

Tommy

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2008, 22:06 »
Øhhhh min søster har også været med i et ønskehaven program men det har ikke været sendt endnu.
Så hvis nogen er nysgerrige kommer det på et eller andet tidspunkt-fra deres hus tæt ved århus og det er en cirkusfamilie. Ved ikke rigtig om jeg tør reklamere for det for jeg har jo ikke set programmet såøhhhhhhhhhh?????
Men ingen tvivl-haven blev flot.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2008, 22:36 »
Umiddelbart synes jeg nok at huset virkede lidt lille til 12 Wyandotter, men det er jo svært at se, hvordan pladsen er udnyttet inden i huset.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Liv

• Bruger
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2008, 22:59 »
Man kan på et tidspunkt i programmet se benene af en gul høne, den er fra den samme opdrætter som vores wyandotter.
Opdrætteren fortalte, at folkene fra programmet egentligt ville have høns i én farve, men de kunne ikke skaffe så mange på en gang, da det lige var i den tid, hvor der der blev samlet æg ind til udrugning af udstillingshøns og ingen opdrættere havde så mange høns i overskud. De fik derfor høns fra mange forskellige steder og derfor var der høns i alle mulige farver. Men fine var de! 
Venlig hilsen
Liv

Offline Alma Lynge

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 Maj , 2008, 01:08 »
De fik derfor høns fra mange forskellige steder... 
Kan man bare sætte høns fra forskellige steder sammen uden at de hakker på hinanden? Jeg har fået at vide at man ikke kan sætte en ny høne ind i en gammel flok, men det kan man måske godt? Er der ingen problemer med at sætte fremmede høns sammen?
1.3 Skånske blomsterhøns, 0.2 heste, 2.0 katte, 1.2 børn og 1.0 buddhist (så mor her, svinger selv øksen ;) )

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #6 Dato: 06 Maj , 2008, 01:26 »
Hvis de alle mødes på udebane kan det godt lykkes. De er alle nye og må så finde et nyt hieraki. Min ikke så store erfaring med wyandotter er også at de er meget omgængelige.
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #7 Dato: 06 Maj , 2008, 07:27 »
Jeg så godt programmet da det blev sendt i sidste uge, og det er da fine forhold de får, det er også meget fine høns han havde fået samlet sammen og så i så mange farver, det er jo god pr. for wyandotterne og for fjerkræsagen.

Tommy

Tilgengæld var volierertråden ikke lige helt efter forskrifterne.
Iflg. Fødevaren, skal udvendig tråd på en volierer, være min. 19 mm. masker eller minktråd ½" x 1", og ikke som benyttet 50 mm.
Samtidig burde den sådan rent sikkerhedsmæssig nok være overdækket med tråd, af hensyn til ubudne gæster. Det ville jo ligeledes være en god ide at grave tråd ned i 60 cm. og ikke kun 30 cm. de fokucerede kun på mår og ikke på rotter som jo graver dybere, hvilket er ligegyldigt i dette tilfælde da både rotter, mår, ilder og lign. kan kravle i tråden og sagtens komme igennem 50 mm. maskerne.

Blot til info for alle de tv seere som tror, at alt hvad Søren Ryge gør, er det eneste rigtige.

Men ja Tommy, mit første indskud var også at Søren Ryge er god til at reklamere for høns i haven, og det skal nok have givet nogle nye medlemmer rundt om i landet.
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2008, 08:08 Fra Lars Erik Bobsin »

Helledet

• Gæst
« Svar #8 Dato: 06 Maj , 2008, 09:14 »
Ja sikke en fin hønsegård!
vi har selv wyandotter, men kun i gul og rød....kunne godt tænke mig lidt andre farver, men ved ikke helt hvor jeg skal opsøge dem henne?
Jeg bor nær den dansk tyske grænse hvis det kan hjælpe lidt!

Offline Liv

• Bruger
« Svar #9 Dato: 06 Maj , 2008, 10:01 »
@ Helledet

Prøv Danmarks Fjerkræavlerforening for Raceavl. Man skal betale for at blive medlem, men så kan man også få al den hjælp man har brug for omkring racehøns. De har kredse og klubber over hele Danmark. Det var der igennem jeg fandt en opdrætter af wyandotter. Racehønsopdrætterne får kyllinger lige i denne tid og de begynder allerede fra de får kyllingerne, at sorterer i, hvilke der kan blive gode udstillingshøns. Derfor vil der måske allerede nu være gode muligheder for at aftage nogle kyllinger/unghøns, hvis det ikke er vigtigt at udseenet er i udstillingsklasse.
Venlig hilsen
Liv

Offline Lomo

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/Lones-Ark
« Svar #10 Dato: 06 Maj , 2008, 10:22 »
Der er specialklub for wyandottere - og mange andre racer :)

Offline Majs

• Passiv bruger
  • 4 nye kyller
    • Marianne Storgaard
« Svar #11 Dato: 07 Maj , 2008, 07:10 »
Jeg synes gården og hønesene så meget fine ud og godt med "høns i haven reklame",
men jeg synes altså huset så lille ud, 12 høns i det lille hønsehus?!?

Mvh.
Majs
Marianne Storgaard, ingen høns i øjeblikket, det kommer helt sikkert til foråret, 2 misser...

Offline Sigurd

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 Maj , 2008, 07:40 »
det er altså godt med dette forum!

Min far påstår hårdnakket, at der passer at, "gemmer æg i haven, og lige pudseligt møder op med 10-12 kyllinger".

og hvis det passer, finder en ræv da hurtigt en lækker lille Wyandotte?

Jeg køber den ikke, men hvem ved det?

MVH
Sigurd

(købte selv 8 wyandotte kyllinger i går, gul og sortsømmet)
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #13 Dato: 07 Maj , 2008, 08:30 »
Jamen det er da helt rigtigt.
Hvis hønsene kan finde et hyggeligt sted i fred, ja så ruger de gerne der.
Inde hos min nabo hvor hønselivet ikke er så kontroleret, kommer mindst en eller to høns om året pludselig med en flok kyllinger om benene for igen at deltage i det almindelige flokliv, og der er ingen der lige ved hvor hun har været.
OG DET ER GANSKE VIST  ;D

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 07 Maj , 2008, 09:05 »
Det samme sker hos min nabo. Hendes dværghøns gemmer sig løbende og vender tilbage med en flok børn.
Hilsen Susanne