Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ups 2 mere  (Læst 12870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: ups 2 mere
« Svar #30 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:06 »
Jeg skrev det jeg skrev da jegh var lidt nervøs for "mine"faverolles (sjov) som du købte ved mig da Isa Brown "kan" være meget agresive over for andre høns.
Iøvrigt har jeg dem selv og vil gerne skrive det i min profil hvis det er vigtigt
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

KarinP

• Gæst
« Svar #31 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:11 »
Jeg tror at hvad Walter hentyder til kunne være at hybrider tit er lidt mere aggressive end de fleste racehøns og kan være svære at holde sammen med andre. Af samme grund bliver de tit dejligt tamme fordi de er pågående, men det kan være svært for andre racer at håndtere. Min bekendte som har haft hybrider i mange år lige nu det problem med hans hybrider at de hans to gamle høns jagter en ny høne så den er nødt til at blive i redekassen. Men alle racer har jo forskelligt temperament.

Jeg kan godt lide orpingtonens temperament og orloff.

Jeg var nok også blevet sur hvis min kæreste var kommet hjem med to hybrider ;D jeg ville se det som kritik af at mine høns ikke lægger nok æg. Og så kan jeg godt lide forskelligheden i de høns jeg har.

Men vi har jo alle vores meninger. Man kommer nok ikke udenom at hybrider er de bedste æglæggere. Hvad jeg ikke bryder mig om er den måde de bliver opdrættet på når de bliver masseproduceret, næb kuperet osv. Men kan man undgå det er de fine som havehøns, de bliver tit familiens kæledægge /o

Men Johanne, der går du så ud fra nogle linier af hybrider/æglæggere der er sådan og skærer alle over en kam - og Walter gør det samme. Problemet er bare, at en del af os har Isa Brown der absolut IKKE er sådan. Mine er underlegne overfor alle andre høns (og alligevel tamme og søde overfor os). Faktisk har vi måttet flytte dem til en ny flok, da de blev mishandlet af den første flok vi prøvede at sætte dem sammen med.
Også derfor bliver jeg "lidt" irriteret hver gang der bliver generaliseret omkring emnet hybrider, for der er altså stor forskel på dem, alt efter hvor de kommer fra.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:29 »
Kendsgerningerne er jo ikke nogen hemlighed, og ikke noget man bør føle sig ramt af, der er vel ingen her på forum der er personligt ansvarlige for nedenstående, men bare folk der er faldet for de forskellige individers individuelle charme.

Silkerne kan ikke se pga. deres hovedhår.
Orpington skraber maven henad jorden pga. de ultra korte ben
Fodbefjerede racer falder over deres egne fødder.
Jeg vidste ikke Faverolles har fjer under øjnene der forhindre deres udsyn
Hybrider kan bedst lide sig selv
OSV OSV
Og så er det muligt at nogen falder udenfor, hybrider er jo ikke kun industrihøns, bare hønsebastarder, og ligesom med hunde og katte, er der ingen garanti for egenskaber, som forventes mere sikre inden for raceavl, det forhindre jo ikke at man er glad for sine dyr, om de er kinesiske, ternede, eller hybrider af samme.

Ligesåvel som erfarne hønseavlere svare igen og igen og igen på de samme spørgsmål, med lige stor venlighed, så taler vi om hønsene igen og igen, for og imod, det er ligesom det forum er til, at finde nyt, og glæde sig ved det gamle.

Endnu en gang REGEL NUMMER 6
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

KarinP

• Gæst
« Svar #33 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:40 »
Endnu en gang REGEL NUMMER 6

Nu bliver jeg altså nødt til at spørge: Hvad er regel nummer 6 ?

KarinP

• Gæst
« Svar #34 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:49 »
Så fandt jeg "regler for medlemmer" som jeg går ud fra du mener Ina ?
Der står godt nok ikke numre på, men nr 6 lyder:
"Alle oplysninger i registreringen skal være i overensstemmelse med sandheden og vi forventer at du til enhver tid overholder landets love."
Øhhh - er det den du mener ?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #35 Dato: 22 ſeptember , 2010, 00:54 »
Ha ha nej det var det ikke, det havde jeg slet ikke tænkt på, men der står sikkert noget om god omgangstone uden nummer på.

Det er godt der er flere regelsæt i livet vi kan operere efter  <H

Regel nummer 6 er ikke altid lige velkommen, men god at have i erindring når man bliver lidt ilter.
Det er den lille stemme inden i hovedet der siger

"lad være med at tage dig selv så højtidligt"  /o

Og den er god for os alle, ligesom registringsreglerne  <D

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #36 Dato: 22 ſeptember , 2010, 01:17 »
Ingen "regel" uden undtagelser selvfølgelig, jeg skrev bare hvad jeg formodede Walter mente med hans svar. Jeg er også fuldkommen overbevist om at det afhænger meget af hvordan hønsene går. Jeg kunne uden problemer anskaffe et par hybrider hvis jeg havde lyst.

I hønseverdenen er det godt at være aggressiv, det betyder man er god til at få noget at æde, god til at kæmpe for sin plads /o og det er hybrider normalt gode til /o

Men ja jeg generaliserer ud fra erfaring. Jeg har aldrig selv oplevet høns der blev mobbet!
Derimod har jeg oplevet at orpington normalt er rolige og fremme i skoene ved foderbrædtet. Italienere er flyvske som en flok nytårsraketter- stå ikke i vejen. Og trefarvede sussex er så tamme at du går og falder over dem :) nok lidt ligesom hybrider på det område.

Hønseracer er ligesom hunderacer på mange måder, men igen ingen regel uden undtagelser.
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline akmc

• Bruger
« Svar #37 Dato: 22 ſeptember , 2010, 06:19 »
waw det blev en lang tråd , tak for de mange meninger  /o , jeg trode ikke der var så meget at sige . ;)
@Betina30 jeg har selv faverolles og elsker dem  :)
@walter bare rolig de to nye går i min fantastiske hønsefræser, så "dine" bliver ikke ædt. ;)

mange venlige hilsner
christian  *o

0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #38 Dato: 22 ſeptember , 2010, 07:59 »
Der plejer nu heller ikke at være problemer, når hybriderne er de sidstankomne :)

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 22 ſeptember , 2010, 09:52 »
Tillykke med dine to nye høns. Dem bliver i glade for. Jeg har selv 7 stk. brune Lohmann, som har indpasset sig fint i min hønsegård. De tager også pænt i mod, alt hvad jeg slæber med hjem af fjerkræ, he, he. :D

Jeg er superglad for at have æglæggere som supplement til mine racehøns, især om vinteren hvor de også lægger æg. ;)

Da jeg overtog vores landsted var der 300 hybrider, og jeg startede selv 200 op. Men det er ikke et super scenarie, til trods for god plads både ude og inde. Jeg var slidt op. Nej hvor er de hårde ved hinanden. Og tro mig det tager lange tid, at smøre samtlige høns med bentjære...... :D
JEG GØR DET ALDRIG MERE! Men men 7 dejlige Lohmann damer er flotte, social og strutter af sundhed.
Så mon ikke også det handler om miljø?????
Så pøj med det hele, og hurra for alle vores forskelligheder ;) Jeg vil nødig være foruden, alle de dejlige forskellige meninger på dette forum! Tak for det ;)
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Rakosi

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 22 ſeptember , 2010, 15:38 »
Hold da op, hvor en forespørgsel kan føre langt omkring...
Vil da bare lige sige, at jeg heller ikke altid synes, det er let at være ny herinde - nogle af "de erfarne" kan virke noget bedrevidende, men er det ikke sådan alle steder?... Det tror jeg.

Men: HURRA for forskelligheden  *p
1,1,1 gule silkehøns
0,0,4 hvide silkehøns
0.4,7 australops
0.1 "blanding"
1,1,4 siameser dværg silke

karina dj

• Gæst
« Svar #41 Dato: 22 ſeptember , 2010, 17:04 »
hmmmm...de mere erfarne ER vel bedrevidende  ;)

Ikke en tone jeg har oplevet, MEN jeg er osse meget naiv  ::)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #42 Dato: 22 ſeptember , 2010, 17:19 »
Citér
kan virke noget bedrevidende,
Det er vel formålet med at spørge, at man får svar fra nogen, der ved bedre?
Jeg synes faktisk tonen er pæn her, også selvom der bliver svaret på det samme spørgsmål for halvtredsindtyvendes gang. Når man har været med her en tid, kan man se, at det er de samme spørgsmål, der går igen og igen, til en vis grad årstidsbestemt, akkurat lige som i ugebladene, hvor der er slankekure lige efter jul og lige inden sommerferien  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

pylle pylle

• Gæst
« Svar #43 Dato: 22 ſeptember , 2010, 17:29 »
Sikke en tråd.. den startede med en herre som var så glad for at han skulle ud og hente 2 nye høns, og så bliver han sablet ned fordi der ikke er stamtavle på dyrene??

har vi besøg af trolle igen??

karina dj

• Gæst
« Svar #44 Dato: 22 ſeptember , 2010, 17:36 »
Ej, jeg synes bestemt ikke Christian blev "sablet", men en kommentar blev misforstået og så løb ilden... alt i alt er det jo osse sådan her vi lærer hinanden at kende  /o