Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: ups 2 mere  (Læst 12834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: ups 2 mere
« Svar #15 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:25 »
Og glæden ved at holde høns, har vi da også alle tilfælles. Ellers havde vi dem vel ikke.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

KarinP

• Gæst
« Svar #16 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:33 »
@ akmc

Se nu langer du jo selv ud efter racehønsene, og har en mening om dem, så derfor må vi andre vel også have en mening om hybrid høns eller ??

Alle skal selvfølgelig være her på Forum ingen tvivl om det og alle må vel også have hver sin mening.

Netop ALLE skal være her og netop derfor bør man vel kun fremhæve fordelene ved sin egen ynglingsrace/blanding og ikke evigt og altid det negative ved andres valg  :(

Jeg er enig med AKMC i at tonen omkring blandinger og hybrider for tit bliver alt for træls herinde.

Jeg har for nyligt måttet aflive en Brahmahane, der var noget af det mest aggressive jeg nogensinde har oplevet indenfor hønseverdenen. Hvis jeg nu, hver gang en skrev om Brahmaer herinde, skyndte mig lidt at spamme tråden med at Brahmaer er noget aggressivt lort, tror jeg hurtigt at mange herinde ville blive træt af mig.
MEN hvis man gør det samme med blandingshøns/hybrider er det helt OK ?

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #17 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:51 »
@ akmc

Se nu langer du jo selv ud efter racehønsene, og har en mening om dem, så derfor må vi andre vel også have en mening om hybrid høns eller ??

Alle skal selvfølgelig være her på Forum ingen tvivl om det og alle må vel også have hver sin mening.

Selvfølgelig må alle da ha' deres mening, ingen tvivl om det :)

Men ligesom du nok også ville blive en aaaaaanelse træt af at høre på andre, hvis de benyttede enhver chance til at "rakke ned" på  f.eks. Jersey Kæmperne, ved hver given lejlighed, så synes vi som elsker vores hybrider også det er en smuuuuule inaverende, konstant at høre den samme plade omkring dem... Skift den nu, det andet her bliver skisme for trivielt i længden! :D

Desuden kan jeg oplyse alle, som måtte være nysgerrige omkring hybriderne, at de har mange af de egenskaber, som desværre kan savnes ved en del andre hønseracer. De er f.eks. gode skrukker og kyllingefører, de er ikke kræsne, de er modstandsdygtige over for sygdomme, de er børnevenlige og de leverer ca. 1 æg om dagen.

Mange hilsner fra et STOLT hybrid-, silke-, maran- og araucana-ejer! *h

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:02 »
Nu kan jeg så fortælle om mange andre historier om hybrider -  Og nogle af historierne kommer faktisk fra en økologisk æggeproducent. men det må jeg så ikke.

At I som har hybrider og er glade for dem, er da bare skønt, ingen tvivl om det.

Der findes aggressive dyr inden for alle racer og de skal selvfølgelig bare luges væk.

Om nogen vil rakke ned på Jersey Kæmper eller Brahmaer, så for min skyld ingen alarm.

Jeg synes dog ikke at det der tit og ofte bliver rakket ned på hybrider, tværtimod bliver de da lige så tit fremhævet og forgudet.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:06 »
Ej Lene, der er jo ikke nogen som har lyst til at rakke ned på Jerseyer eller andet :) Og det er ikke tit og ofte at hybrider bliver rakket ned, nej, men det er tit de samme personer, som griber enhver chance, og dét er da lidt trist og ærgeligt, synes jeg :P

karina dj

• Gæst
« Svar #20 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:08 »
Jeg synes da mest jeg hører pænt om alle racer...og de sure opstød der måtte være og komme... tsk tsk... pyt da! Læs forbi... synes faktisk ikke det er særlig ofte tonen er træls, men jeg læser måske osse mere positivt end så mange andre... ikke noget jeg er flov over, hellere læse positivt end omvendt...ikk'  ;) andre kalder det naivt  :D

Jeg håber du får glæde af dine isa brown damer Christian...har hørt det skulle være en pragtfuld race  /o

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:09 »
Hvad sker der lige her.
Må jeg anmode alle om at erindre regel nummer 6

Jeg følger med her hver dag, og det er muligt at jeg er mere tungnem end de fleste, men jeg læser ikke nogen der agiterer for deres egne racer og benytter enhver lejlighed til at kritiserer hybrider, eller omvendt, hver mand sin smag, og det er ikke forbudt at synes bedst om sine egne grise.
Jeg selv har en stor pasion for gul Orpington og har haft det i 15 år, men det forhindre mig ikke i at elske mine hybrider der er blandet af orpington og maran, eller de der er fremkommet af orpington og silke
Jeg føler aldrig jeg er uglet set hverken den ene eller den anden vej, og jeg kunne aldrig drømme om at kritiserer de der elsker at udstille eller de der har deres søde havehøns.....
Her er netop en god tone mellem alle og lad os blive ved det  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:11 »
@ Ina

Helt enig  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:13 »
Enig...alle skal være glade for at komme herinde, også ham som lige har hentet to skønne hybrider! :) Han behøver ikke triste bemærkninger omkring hvad andre mener om hans race, når han glad fortæller om sin ny-erhvervelse *h

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #24 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:20 »
Nu kan jeg så fortælle om mange andre historier om hybrider -  Og nogle af historierne kommer faktisk fra en økologisk æggeproducent. men det må jeg så ikke.

Du skal da være velkommen til at fortælle Lene, M E N, historierne fra den økologiske æggeproducent kan nok ikke relateres til hvordan hybrider på hobbyplan, alene, eller sammen med andre racer, vil opføre sig.

Jeg ville feks aldrig byde mine høns, uanset race, at leve under de minimumskrav som stilles for økologisk produktion af æg.
Mvh
Erik Andersen

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #25 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:27 »
Jeg tror at hvad Walter hentyder til kunne være at hybrider tit er lidt mere aggressive end de fleste racehøns og kan være svære at holde sammen med andre. Af samme grund bliver de tit dejligt tamme fordi de er pågående, men det kan være svært for andre racer at håndtere. Min bekendte som har haft hybrider i mange år lige nu det problem med hans hybrider at de hans to gamle høns jagter en ny høne så den er nødt til at blive i redekassen. Men alle racer har jo forskelligt temperament.

Jeg kan godt lide orpingtonens temperament og orloff.

Jeg var nok også blevet sur hvis min kæreste var kommet hjem med to hybrider ;D jeg ville se det som kritik af at mine høns ikke lægger nok æg. Og så kan jeg godt lide forskelligheden i de høns jeg har.

Men vi har jo alle vores meninger. Man kommer nok ikke udenom at hybrider er de bedste æglæggere. Hvad jeg ikke bryder mig om er den måde de bliver opdrættet på når de bliver masseproduceret, næb kuperet osv. Men kan man undgå det er de fine som havehøns, de bliver tit familiens kæledægge /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #26 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:29 »
HOV HOV. Faverolles er en skøn race og jeg blev sgu ramt der christian.  :o

Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:43 »
Hvis jeg har skrevet noget upassende, så undskylder jeg da virkelig mange gange.

Forøvrigt kunne det også være at jeg skulle holde en laaang pause fra forum......

Ej, Lene, dét må du ikke! *l Der er jeg sikker på at jeg og mange andre, vil savne dine mange gode indlæg! :)

Jeg kan jo kun tale på vegne af mig selv, men da jeg startede på forum for et års tid siden, fik jeg hurtigt fornemmelsen af at hybrider ikke var noget man skulle skrive at man havde...og SLET ikke i sin signatur ::)

Jeg har sågar kendskab til en herinde, som ikke vil skrive "offentligt" (altså her på forum), at vedkommende engang har haft hybrider  :-\ Og dét synes jeg jo ikke skal være stilen herinde :( Og derfor måtte jeg liiige slå et slag for hybriderne, da de blev "mobbet" lidt :D

Men altså...det var hybridernes sag som jeg ihvertfald kæmpede...ikke at du skulle holde pause *b

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:44 »
Jeg synes bestemt ikke tonen bliver træls herinde, det er en af de gode ting ved forum /o

Nå men hvad med trådens egentlige formål, hvordan gik det med konen?  ;D

Jeg købte selv en moskusandemor med 5 ællinger for nogle uger siden efter kæresten udtrykkeligt havde sagt at han syntes det var en DÅRLIG ide /d

Han har heldigvis stadig ikke opdaget dem *k *f eller også tror han bare det er nogle store hvide høns jeg har fået :D

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:48 »
Det må være mig Christina, jeg har engang haft hybrider ;D
I min barndom og det var mine yndlingshøns fordi de var så flotte men de var ikke de røde det var amberlink tror jeg