Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Japanske vagtler lægger ikke æg, hjælp søges.  (Læst 4695 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline siqu81

• Mangler profiloplysninger
Japanske vagtler lægger ikke æg, hjælp søges.
« Dato: 16 ſeptember , 2010, 15:36 »
Hej Forum.

Jeg er helt ny her så hvis jeg fejler i noget må i undskylde.
Det drejer sig om at jeg har anskaffet mig 11 Japanske vagtler i natur farve. 10 høns og 1 hane.
Jeg har haft dem i 2 uger nu og de gider ikke lægge æg. De lagede æg hos tidligere ejer og vagtlerne er ikke ret gamle, dvs lige begyndt at lægge.

Spørgsmål 2:

Hvad er det beste mad til vagtler så de producere "økologiske" æg, da vi har tænkt os at bruge æggene i madlavning. Har nemlig anskaffet mig en masse opskrifter hvor disse æg kan bruges og derfor vil jeg have nogle æg som er spiselige og samunela fri.

Mange hilser
Lars

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Japanske vagtler lægger ikke æg, hjælp søges.
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2010, 19:01 »
Velkommen på forum, Lars  :D
Jeg kender ikke så meget til japanske vagtler, men har selv bobwhite vagtler.
Jeg bruger Danish Agro's FAV æglægningsfoder til mine fra februar og indtil rugesæsonen er overstået, mens kyllingerne er små bruger jeg FAV startfoder + forskellige andre ting, og resten af året bruger jeg FAV voksefoder. Jeg fanger også en masse insekter til dem.
Det er lidt underligt, at dine ikke lægger æg, for japanske vagtler er jo en produktionsvagtel, som er kendt for at lægge æg ca. hver 18 time. Til gengæld er hønerne så slidt op efter ca. et år.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline John Mejland

• Passiv bruger
Sv: Japanske vagtler lægger ikke æg, hjælp søges.
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2010, 19:32 »
Her er det vist ikke kun hønsene der bliver slidt op 1,11 han kommer godt nok på arbejde.
FAV foder: FAV betyder, fasan, agerhøne og vagtel, hvis din lokale foder puscher ikke lige har den
har han sikkert en anden der kan bruges.
Mine får også en lidt anden blanding, der er lidt voksefoder (granulat) opmadningsfoder til småfugle med insekter, opmadningsfoder æggeblanding, lidt trope/kanarieblanding, revet gulerod, hvidkål pt. lidt squash, mælkebøtter og andet græs/ukrudt, og de lægger æg i metermål-
En flytning kan godt stoppe dem lidt men ikke mange dage, det må være fodret, lad os høre lidt om det.
« Senest Redigeret: 17 ſeptember , 2010, 08:47 Fra John Mejland »
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)