Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sjove dyrenavne  (Læst 2629 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Sjove dyrenavne
« Svar #75 Dato: 04 November , 2011, 22:24 »
Jeg tænkte mere at katten blev anskaffet da høvlen blev kedelig at nusse med  *f

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Sjove dyrenavne
« Svar #76 Dato: 04 November , 2011, 22:28 »
Mine katte hedder Dixie, Mischa, Feline og Smilla. Mine voksne geder hedder Friisgaards Dudly, og Mi-Rachel, Mara, Chanel, de sidste 3 med Lille Juulsgaard foran.

Mine høns, gæs og svaner har ikke navne...  

Da jeg havde føl kom de altid til at hedde noget med moderens forbogstav, dette brugte jeg også i starten med gederne, men da der kommer lidt flere gedeunger end føl, så var det ikke helt nemt at finde på noget med M (efter Mette, min første ged) så nu er det temaer.

I 2009 var det f.eks parfume navne/brands, så der hed de : Giorgio og Armani, Aramis, Addict og Dolce Vita, Prada, Kenzo, Daisy og Chanel. Alle med Lille Juulsgaard til fornavn.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline lis pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
Sv: Sjove dyrenavne
« Svar #77 Dato: 05 November , 2011, 15:25 »
Min kanin som kan ses på mit profilbilled hedder Farlig Frank opkaldt af svigersønnen, som er en trofast Randers FCfan,

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Sjove dyrenavne
« Svar #78 Dato: 05 November , 2011, 17:19 »
Tilståelse: Idag er alle mine 5 høns blevet "døbt"- og det blev ikke de annoncerede bær navne men: de gråstribede kom t at hedde Ylle, Dylle og Dolle, og de guld sortrandende (hedder de vist) kom til at hedde Tulle og Mulle. Dejligt ensartede navne der matcher kattenes Mille og Molly.
« Senest Redigeret: 05 November , 2011, 21:45 Fra Dorte K »
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________