Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sjove dyrenavne  (Læst 5310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
Sv: Sjove dyrenavne
« Svar #60 Dato: 31 Oktober , 2011, 20:36 »
Min hund hed på stamtavlen et eller andet skotsk eller irsk stednavn, der oversat betød noget med "knude vig". Det kunne ikke bruges som navn, så jeg kaldte ham Arthur, men han kom hurtigt til at hedde "Artig party". Han reagerede også på kommandoer som fx "fodskammel", hvor han skulle lægge sig ned under bordet i det rum man var i. 
Venlig hilsen
Liv

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #61 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:21 »
Mit første kæledyr var nok en kat der hed Jesper-hankat. Derpå en hund, Susie, ca. 25 undulater (husker kun navne på 3 af dem: forældrene, Polle og Pippeli, samt den førstefødte/klækkede Guldstjerne). Derpå 2 Rottweilere, begge hed Freja. Mine katte har heddet Sofus og Sofie, Siff og Frigg, Coco og nu Mille og Molly. Og min første dværgvædder kanin kom til at hedde Blåbær (efter bogen Kaninbjerget), børnenes kaniner hed Splint (efter en kær italiensk hund, de havde lært at kende under en ferie i Toscana, hunden hed Spina), og Silke (efter historien Det fortryllede træ).
Mine høns, tja, jeg har jo haft nogle stykker, men det er kun den første maran der har fået et navn, den hed Puttemor. Tror de kommende dværgwyandotter skal hedde Sortebær og Stikkelsbær, mens de gråstribede må komme til at hedde andre bærnavne, Jordbær, Brombær, og måske Blåbær!!??? Og en hane, engang - Snebær tror jeg, hvis vi kommer dertil.......
« Senest Redigeret: 31 Oktober , 2011, 21:55 Fra Dorte K »
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #62 Dato: 31 Oktober , 2011, 21:50 »
Nuværende dyr på matriklen med navne:

Hunde
Kjartan - min GD. Datteren valgte navnet efter en hun var lun på.
Basim - også her valgte yngste datter navn, da det var hendes hun til hun flyttede hjemmefra. Hunden var navnigivet inden X-faktor kom til landet :)

Katte
Aja Dobbo - navngivet af samme datter. Efter en børnebogsserie vi læste for hende da hun var lille. Han er nu 16 år (og hun 22).
Amalie
William
Karla

Gås/gase
Gåstav

Grise
Flæske
Steg

Kvæg
Tyr - Ferdinand
Kvier - 011 og 013 (det er deres nr i øremærkerne)
Mvh
Erik Andersen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #63 Dato: 31 Oktober , 2011, 22:37 »
Alle min barndoms hankatte hed Albert efter noget børnefjernsyn hvor der var en stor tøj kanin der hed Albert. (Albert, Albert, Albert du er min kanin.) :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Karinath

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 01 November , 2011, 08:40 »
Min morfars puddel hed Whisky.
Den havde det med at stikke af, og den 80 årige mand rendte rundt i villakvartererne og kaldte ;D ;D

Vores første Dalmatiner hed Georgia Girl, så kunne hanhunden kun komme til at hedde Boston Boy. Vi har nu Georgia den anden og Sara!
Vores hvalpe blev opkaldt efter de nordisk guder. Tjalfe blev eksporteret til Canada, de blev nødt til at give ham et nyt navn.

Vores høner har gamle danske navne som Marie, Signe, Alice og Olga.
Hanerne må ikke få navne, så vil sønnen ikke spise dem!
Med venligste hilsener
Lykkelig indehaver af 0.0.12 maran, 1.4 dværgwyandotter, 0.1.1 araucana, 1.4 engelsk araucana og 0.1 blanding
0.2 dalmatiner
1.0 marsvin
2.1 børn
1.0 ægtefælle

Offline Enevoldsen

• Passiv bruger
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
« Svar #65 Dato: 01 November , 2011, 09:03 »
Vores 3 hunde hedder: Eddie, Fie (ikke så orginalt) og deres datter hedder Dana. Vores katte hedder: Silke, Berta, Birger, Bissen og de 2 små killinger, deres mor valgte at dumpe her for et par uger siden, hedder Verner og Victor.
Vores marsvin hedder Grisefar.
Jeg har en hane der hedder Hr. Luffe (hed først Herluf men lavede det om), høns der hedder: Hønemor, Sulejma, Snehvide, Bandit, Bamseline (hun er sååå blød) og kyllingerne, (som er kæmpestore nu) hedder: Hr. Dupond, Fru. Dupont, Prinsesse, Nuser (hane), Hr. Bladriver og Fru Bladriver. Mit 3 årige barnebarn har fundet på de sidste 2 navne.  :)
Jeg er ude af stand til at finde på navne til alle 20 høns, så de går under fællesbetegnelsen Hønsepigerne.

Min gamle kat, som jeg måtte sige farvel til sidste år, hed Anton, men blev altid kaldt Anton Hannibal Olsen.  :)
« Senest Redigeret: 01 November , 2011, 09:39 Fra Enevoldsen »
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #66 Dato: 01 November , 2011, 10:33 »
Her på matriklen er det kun haner, der har navn, sjældent høner - der er for mange til at det giver mening. Jeg prøver at finde navne, der relaterer sig til racerne:

Brahmaen : Ghandi
Den tværstr. Plymouth Rock: Rocky
Den danske landhane: Holger
Wyandotten: Wyatt

Hunde og katte har helt banale navne: Minka, Selma og Max.
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #67 Dato: 01 November , 2011, 10:39 »
Min første dværglandhane hed også Holger. Så flokken gik under fællesbetegnelsen Holger og konerne, med henvisning til det gamle SF-slagord.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #68 Dato: 01 November , 2011, 11:22 »
Hane: Caruso Henri
Hønerne: Hønemor, Bellis, Andrea, Margurit, Polly, Dolly og hønen, med de bare ben. Alle navne har min datter fundet på. Men har sagt at det også bliver de sidste der får navne, da evt. fremtidige kyllinger gerne skulle slagtes. Jeg kalder dem bare for putterne.

Kattene:
Bagheera
Baloo
Simba, kaldes mest for Simelimsen.
Balder, efter min gamle hest.

Kaninerne:
Totte og Molly

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 01 November , 2011, 22:46 »
Her på matriklen er der ikke ret mange sjove navne på trods af at her er mange dyr. Det underligste navn er vist vores ene maine coon der hedder Jubas og det er tilmed hans stamtavlenavn.

Til gengæld kendte jeg i min barndom en gammel havnefoged der havde en gravhund ved navn Vaks (ikke særlig opfindsomt men det skulle dog udtales vaaaaaks med sådan et laaaangt fladt jysk a.)
Da han og konen så besluttede at Vaaaaaks skulle have noget dame-hunde-selskab kunne gravhundekonen jo kun hedde Vaksine (naturligvis med samme tåbelige flade a så det jo lød som en dyrlægesprøjte  ::) )

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #70 Dato: 01 November , 2011, 23:00 »
vores new hampshire hane hedder henry. Opkaldt efter henry ford fordi han lød som et ford a horn da han startede med og gale :) vores hund hedder tess men bliver mest kaldt for vabbis. hvorfor ved jeg ikke.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #71 Dato: 02 November , 2011, 12:28 »
Jeg fik to nye unge høns i går. De er blevet døbt Lille kræ og Sorte Marie. Sorte Marie fordi hun er ...mørkebrun. Hun skulle have heddet Bodil, men det nedlagde min nabo Bodil veto imod ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline connie1

• Bruger
« Svar #72 Dato: 03 November , 2011, 21:07 »
Ja vores tidligere hane blev døbt ( inden kønsbestemmelse) Abelone. Han kunne slet ikke hedde andet, selvom han voksede sig stor og flot.

Vores 4 katte hedder Figaro, Sune , Felix og Mikkel.
Den sidst ankomne Mikkel fik sit navn da nabo pigen på 2 år er meget bange for katte. Men hendes storebror hedder Mikkel, så vores piger mente at den skulle hedde det samme, for så var hun ikke bange for den. Det kniber stadig med at hun er helt tryg ved den , men det hjælper.

Vores lyse succex hedder bl.a  Little eye, ( Hun er blind på det ene øje) Julie, Frede, og Coco.
Coco lå i æg nr. 5 i rugemaskinen og er derfor opkaldt efter Coco Chanel nr 5.......

De 3 store flotte brahmaer    2 haner : Bertram og Bib, og den fine skønne høne hedder Blob.

Tja der kan godt blive jammerskrig når man skal finde på navne til alle de kræ man får indefor dørene

Offline Niels Andersen

• Passiv bruger
  • Hjemmegående skibs- og havenisse
« Svar #73 Dato: 04 November , 2011, 21:59 »
Min kat hedder Makita, den er nemlig opkaldt efter min el-høvl ;D
1.4 Gallus gallus domesticus 'rød dorking'
0.1 Gallus gallus domesticus 'lys sussex'
0.2 Gallus gallus domesticus 'hul-i-hækken'
1.1 Anser anser domesticus 'grå danske'
1.1 Felis catus 'gråstribet alm. europæisk korthår'
0.0.1 Homo sapiens sapiens 'alm. dansk' - egen avl :)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #74 Dato: 04 November , 2011, 22:16 »
Den "høvler" måske sin mad i sig  *g *g
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn