For snart to uger siden fik jeg mit allerførste maranæg. Siden da har jeg kun fået to mere og nr. to var fra en anden høne end den der først gik i æglægning. Mine høns går frit i haven efter ca. kl. 13 eller efter arbejde, og jeg troede at årsagen til de manglende maranæg var, at de nu benyttede sig af muligheden for at lægge dem et hemmeligt sted. Derfor har de siden torsdag ikke gået frit, for jeg vil ha' de æg!!!

Der kommer bare stadig ikke æg (bortset fra et meget lille et igår aftes - måske endnu en debutant..). I eftermiddag har jeg haft mulighed for at tjekke dem hyppigt og specielt en af hønerne har vandret meget rundt indenfor og kiggede flere gange op i forsvindingskasserne, som om hun bare lige skulle tage sig sammen til at hoppe derop. Så stor var spændingen da jeg gik derud for en time siden. Desværre blev jeg mødt af det sørgelige syn, som kan ses på vedhæftede billede.
Hønen havde haft held til at lægge ægget i forsvindingskassen, desværre havde hun bare ikke fået navigeret måsen henover hullet, så ægget var ikke faldet ned, hvorefter en djævel er kommet forbi og har taget for sig af retterne

Alle de høns, der går i den afdeling er kyllinger fra i år. Kun 2 eller 3 er i æglægning (maraner). Det er 1.5 maran og 3.4 faverolles, der går sammen.
For pokker hvor er det bare irriterende! Er der nogen der har en rigtig god idé til hvordan jeg identificerer synderen? Og er der andet at gøre ved det end at slukke for hovedafbryderen?