Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tyverier  (Læst 11751 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Tyverier
« Dato: 06 ſeptember , 2010, 09:22 »
Jeg synes at man efterhånden hører mere og mere om tyverier af dyr, sidst har jeg lige nu hørt om en som har fået stjålet 800 brevduer.... /d
Alt var hentet på nær de helt små unger på rederne som så lå og var døde.

Heste bliver hentet i nattens mulm og mørke osv. osv.

En venindes forældre ikke langt fra mig har fået stjålet først 2 lam og efterfølgende et får. Politiet var ret ligeglade, men de er selvfølgelig også underbemandet.

Hvad sker der lige og skal vi alle begynde at gå og være nervøse.......????
« Senest Redigeret: 06 ſeptember , 2010, 09:41 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Tyverier
« Svar #1 Dato: 06 ſeptember , 2010, 09:37 »
Citér
Alt var hentet på nær de helt små unger på rederne som så lå og var døde.

Det er til at tude over  <W

Jeg håber da ikke, jeg skal til at sætte hængelås på dørene til hønsehuset som en del af putte-rutinen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06 ſeptember , 2010, 09:54 »
Som før fortalt herinde fik vi stjålet fire pakker wrap fra marken.Det er et stykke jord vi har på den anden side af vejen og vi har ikke frit udsyn til det da haven er meget tæt bevokset ud til vejen.

Vi har længe ønsket at have et par får derovre, men tør ikke med mindre vi skal tage dem ind hver nat og spørgsmålet er om de ikke alligevel en dag forsvinder.

Med hensyn til hestene var der en debat på hestenettet, hvor man opfordrede dem, der havde fået stjålet heste til at skrive, men det viste sig at det mere var frygten end det at der vitterligt var stjålet nogen.I de fleste tilfælde var hestene fjernet af en ægtefælle i forbindelse med skilsmisse o.s.v.

Vi sikrer vore døre til staldene om natten og hundene er der til at passe på, for jeg mener ikke vi kan føle os sikre. Hvis der er noget folk VIL have så tager de det. Nok ikke så meget hestene, men ænder, høns og andet fjerkræ kan være fristende, især op til jul.

Verden har forandret sig det må vi nok erkende og tyveri er ikke noget man ser så strengt på mere som før i tiden.

VH Gunni.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 06 ſeptember , 2010, 11:08 »
Jeg ville aldrig låse mine stalde om natten,  da jeg mener man skal kunne komme både ind og ud i tilfælde af brand, også hvis man kun er iført ingenting, og ikke har nøgler man skal fumle med i kampens hede. Jeg ved godt at Gunni skrev sikre, og der er jo mange muligheder.  /o
Videoovervågning i god kvalitet er en fantastisk løsning på de fleste adresser, så man kan  se hvem der bevæger sig rundt på ens domæne når man enten ikke er hjemme eller sover trygt.
Det behøver ikke at koste en formue som mange tror, men kan leases lejes eller købes på forskellige vilkår.
Jeg hørte lige i morges om en der lige mistede ikke mindre end 800 duer i weekenden, men jeg hørte ikke hvordan, men jeg forstod at de ikke var blevet spist af nogen og boede højt oppe på et loft....
Fandens at man ikke kan have sine ting i fred.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2010, 11:16 »
Min far havde for en del år siden indbrud nytårs aften, de kom hjem ved ca. 19.30 tiden og fandt at deres lille mikro Dværg Pinscher lå halvt inde under sofaen i en stor blodpøl med hovedet slået ind :'(
Efter det låste han alt og havde et nøglebundt som en fangevogter, for de havde foruden huset, udhuset og garagen også en del fuglevoilere som han også satte hængelås på.

Jeg er heller ikke hooked på ideen med at låse alt inde, og det er også med henblik på brand, men er video overvågning eller et par store Rotweilere løsningen.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Anne Vibeke

• Passiv bruger
    • fokusfoto.dk
« Svar #5 Dato: 07 ſeptember , 2010, 07:52 »
Tyveri og indbrud frygter vi alle, men prøv lige at læse denne:
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1117111.ece?ref=nf
Dværg silker i flere farver
0,2 Golden Retriever
0,1 Hellig Birma
0,1 Ragdoll
1,0 rød Garfield
1,1 Græske landskildpadder
0,1 Siameser dværgvædder
1,2 børn

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 07 ſeptember , 2010, 08:05 »
Ude på gården hvor vi kommer, har vi prøvet en aften, hvor vi skulle "putte" køerne for mester, at der stod en ko bundet da vi kom. En bagdør var åben og der hvor koen stod bundet, var et sted vi aldrig binder køerne op.
Vel 3 uger senere var der nogen på en anden gård i området, der fik stjålet en ko.
Vi har en del østeuropæere som kører rundt i det sydfynske område og udvælger steder hvor de kan komme til at stjæle, så her er det ikke hysteri at låse stalde og huse, desværre....

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #7 Dato: 07 ſeptember , 2010, 12:40 »
Her hos mig kommer HUbert hønsehund farende ud gennem lemmen ved den mindste forstyrrelse, og hvis han lyder panikslagen nok kommer de tre gårdhunde farende ud efter ham, Og til sidst manden, dog ikke gennem lemmen, det kan få de fleste på andre tanker, men jeg er jo også samboende med video overvågningsmanden, så jeg må nøjes med hundende, Jeg ville gerne kunne side på mit job og se hvem der stjæler mine høns når jeg ikke er hjemme....... /o og overvågning ved staldene om natten ville være godt..... eller ind over foldene om dagen hvor der jo også er nogen der ind i mellem trænger over hegnet...
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 07 ſeptember , 2010, 13:04 »
Tyveri og indbrud frygter vi alle, men prøv lige at læse denne:
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1117111.ece?ref=nf

Ja ,den artikel er i mine øjne et bevis på at ikke alle er helt up to date mhp hvad man kan og ikke kan - men den er god for et billigt grin i vores del af verden  ;D

Mhp det at miste dyr, ja så er jeg indtil videre sluppet billigt fra det - har kun haft enkelte tilfælde af at døren har været åbnet med hønsene ikke er smuttet.   <J <A

Til gengæld har jeg for lidt over et år siden mistet en smuk trefarvet hunkat - hun var ikke så gevaldig kælen overfor fremmede, men ville dog gerne se folk an. Jeg personligt tror der er nogen der har katnappet hende - og nu igen men en lille yndefuld lyserød megakælen hankat på lidt over 14 uger - han er ligeledes forsvundet - hvorhen??? ??? ???  <W <W

Og hvorfor gør folk sådan noget - de kan da selv skaffe deres egne dyr og præge dem.

<+ De behøves ikke tage andre folks dyr!
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #9 Dato: 07 ſeptember , 2010, 14:40 »
Vi mistede også to katte, den sidste for under en uge siden. Men det var nu ikke tyveri, de forsøgte begge to at standse en bil med viljens kraft - det lykkedes ikke for nogen af dem, desværre...  :(

Har lige fået brev fra Tryg om at vores indboforsikring stiger 30% bl.a. på grund af flere tyverier. Og i min verden er det forsikringsselskaber, der har allerbedst styr på statistisk baserede sandheder, det er bl.a. derfor jeg ikke (længere) kritiserer kvindelige bilister så højt - de har forsikringspræmierne på deres side!  ;D
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 12 Februar , 2014, 11:03 »
For sgu og helvede, undskyld mit sprog, men jeg har bare haft uinviterede gæster. Og der mangler en isabel Brahma hane og et par af mine gode Svanegæs. HVORFOR kan folk for h...... ikke holde snitterne for sig selv ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #11 Dato: 12 Februar , 2014, 11:45 »
Du skal ikke undskylde Lene, hvor er det bare helt ufattelig frækt!
Folk er bare så latterlige!  >:(

Vi må efterlyse her på forum, at folk holder øjne og ører åbne og spørger ind til hvor dyrene kommer fra hvis de ser "ekstra" Svanegæs på en adresse. Ofte ved vi jo hvem der har hvad...

Lad os stå sammen om at finde disse tabere!

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #12 Dato: 12 Februar , 2014, 11:48 »
Og måske er der nogen der liiiiige pludselig har Svanegæs til salg fordi de har fået nye blodlinier? :-[

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 12 Februar , 2014, 11:56 »
Føler med dig, Lene - det er utilgiveligt og skammeligt adfærd
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #14 Dato: 12 Februar , 2014, 12:24 »