Det er bare med at komme igang

man ved aldrig hvor langt og koldt et forår det gi'r
Jeg bor også på landet med alt det kravl der hører med, ræven gik for 1 uge siden igennem gårdspladsen kun 10 m fra hønsegården ved højlys dag. I foråret mistede jeg 18 kyllinger til enten måren ell rotten (den lagde ikke visitkort, så ved det ikke helt præcist)
Naboens kat har "lånt" 3 kyllinger til at lege med...
Det er drøn træls! Men som du kan læse, er det herude (kun) kyllinger, der "fløjet" til himmels pga rovdyr. Det har i mere ell mindre grad været selvforskyldt, og jeg har lært på den hårde måde hvor min indhegning har fejl og mangler. Gardere sig 100% kan man ikke når man har med dyr at gøre.
Jeg har en rævesikret indhegningen hvor alle er i nu hvor ræven lige har lusket rundt, ellers går mine høns fri.
Min indhegning lavede jeg ved at grave noget tykt tømmer i jorden som går 40-50 cm i jorden, på det har jeg hæftet voilerenettet fast. Min indhegning er 185 cm høj, så vi bedre kan gå rundt derinde oprejst. Og som "overdækning" har jeg noget gammelt fiskenet for at undgå rovfugle besøg. Så sætter jeg rotte/muse fælder. Og ved at en del naboer har mår fælder.
Så her forebygger vi bare så godt vi kan uden at ha de store udgifter ell besvær. Desuden lukker jeg for hønsene om natten.
Sååå vildt og voldsomt behøver det ikke blive...
Når man stiller et spørgsmål herinde, så kan du roligt regne med at få 20 forskellige svar (det er jo det fantastiske, at ALLE hellere end gerne vil dele ud af deres erfaring)

Så kan du bagefter stille og roligt sidde og plukke ud og stjæle andres gode ideer, så du får det til at passe lige præcist til de forhold du har og ikke mindst tid og budget...
Så bare se at komme sving, du fortryder det ikke