Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: Madspild.  (Læst 1546 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Susanne

• Gæst
Sv: Madspild.
« Svar #15 Dato: 04 ſeptember , 2010, 21:44 »
Ikke fordi jeg vil reklamere for lovbrud, men det er vel ikke forbudt at bruge lidt sund fornuft?

Enig med Jette og glæder mig desuden over, at silkehøns har en dejlig kraftig pels :D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #16 Dato: 04 ſeptember , 2010, 21:52 »
Enig med Jette og glæder mig desuden over, at silkehøns har en dejlig kraftig pels :D

*g *g *g
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #17 Dato: 05 ſeptember , 2010, 14:12 »
hmm jeg har også lidt silker med dejlig pels og jeg kan vel ikke gøre for at mine Brahmaer ikke kender regler og love og derfor komme til at spise med  :o
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #18 Dato: 05 ſeptember , 2010, 14:49 »
Det her er jo igen et eksempel på hvad der sker når den sunde fornuft ikke bruges...

Reglerne om at madaffald skal destrueres blev lavet efter at man for at spare på det dyre soyaprotein erstattede det med benmel og fodrede køer med det. Problemet var så bare at benmellet kom fra køer, så køer blev fodret med køer... For yderligere at spare på prisen så blev benmel i England steriliseret ved en lavere temperatur end  i resten af Europa, og det betød  at køerne fik BSE (kogalskab) som i sjældne tilfælde kan smitte mennesker. Og så rullede lavinen med eksportforbud og ingen salg af oksekød og...

Og en følge af dette er så også at man ikke må fodre husdyr med madaffald. Det må så siges at være fra den ene grøft til den anden...

For god ordens skyld er det altså animalsk madaffald man ikke må give til husdyr. Vegetabilsk er der ingen regler for. Så salat, brød, kartofler etc. må man gerne.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 06 ſeptember , 2010, 07:23 »
Heldigvis er den leverpostej; hakket oksekød m.m., jeg giver mine høns ikke affald, for jeg tager det direkte fra køleskabet, somme tider er det endda indkøbt specielt til dem ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #20 Dato: 06 ſeptember , 2010, 08:16 »
Hehe!  :D. Selvfølgelig, Marianne  /o