Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Æv, sikke en fejl og hvilken pris.  (Læst 1633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Æv, sikke en fejl og hvilken pris.
« Dato: 30 April , 2008, 17:55 »
 :'(
Er så trist. Mine små dejlige silkedværghøns som flyttede ind hos os for mindre end 2 uger siden er taget af ræven. Det er min egen fejl for jeg glemte i min betagelse af vores kyllinger at lukke hønselemmen. Æv. Har intet hørt, til trods for at hønsehuset kuner 5 meter fra det åbentstående soveværelsesvindue. I morges da min datter skulle sige godmorgen til hønsene, ja, så kaldte hun med panik i stemmen at lemmen stod åben og at hønsene var væk. Tilbage inde i huset er der kun fjer! Svært at leve med den 6 åriges anklagende, "mor du skulle have ladet mig gå ud og lukke lemmen i går aftes". Jeg havde efter at børnene var puttet siddet ude i hønsehuset og nydt vores orpinton kyllinger. Faldt helt i staver over dem og glemte på vejen ind igen at få lukket lemmen på den modsatte side. Heldigvis er kyllingerne adskilt fra hønsene med en solid mur. Der er tydelige mærker efter rævens forsøg på også at komme derind, men heldigvis forgæves.

Hvor er det barskt at have husdyr. Den kære Rikke græd i stride strømme, for hvem skulle nu lægge små dværghønseæg til hendes madpakke. Hun var især knyttet til den store kylling som vi havde fået med i købet.

Nu aner jeg ikke hvad jeg skal. Tror vi skal indstille os på at vente med æg til kyllingerne bliver store nok til at levere til os.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Æv, sikke en fejl og hvilken pris.
« Svar #1 Dato: 30 April , 2008, 19:40 »
Æv Helle, hvor er det bare surt. Det er barsk, især når man har børn. Men godt at ikke alle er taget, så kan I glæde jer over dem.

Mon ikke 99% af hønseejere har mistet høns til ræven? Og det kunne man nok acceptere hvis den kun snuppede en enkelt... men ak. Det ryddet hønsehus er ikke rart. Jeg mistede selv hele min Sussex-flok sidste år, 11 individer.  >:(

Man kan få en automatisk hønselem, der selv lukker, hvis glemsomheden gentager sig.

Men lige nu er der mange, som har høns i overskud, det kan I overveje, når I er kommet jer lidt.

Hilsen Jette
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2008, 19:52 »
Øv Helle for dig og Rikke!!

Godt i beholdt de små gule!

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 30 April , 2008, 20:17 »
Det er bare synd for dig og Rikke, det er ikke rart at have besøg af ræven, jeg synes også det er godt at i har de små kyllinger, dem kan i jo glædes over.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Frk. Høne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 30 April , 2008, 21:46 »
Ej - hvor er det bare strengt. Det har absolut ikke været et kønt syn at stå op til. Sikke et chok. :o Og man får så ondt i mavsen bagefter. Måske at det vil være en god idé med den automatiske lem -
Jeg ønsker dig held og lykke med de små kyllinger - godt at Mikkel ikke tog dem.  <L <L <L

Bjarne Andersen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 30 April , 2008, 22:15 »
Jeg har 7-9-13 aldrig fået taget fjerkræ af en ræv, hvor mærkeligt det end lyder. det var ellers muligt da jeg boede hjemme, men hvorfor jeg netop har være forskånet ved jeg ikke, da det genemgående er et problem. Jeg har dog fået taget fjerkræ af andre rovdyr, tidligere.