Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Påfugleæg  (Læst 5130 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BoNielsen

• Passiv bruger
Påfugleæg
« Dato: 02 ſeptember , 2010, 19:02 »
Hej alle sammen,

jeg er ny herinde, og ved ikke helt om det er tilladt at oprette en decideret købsannonce. Hvis ikke, må I lige give besked.

Jeg har i mange år haft påfugle på mine forældres gård, og har sørget for at afsætte deres kyllinger, så andre kunne få glæde af dem. Jeg er nu kommet i den ulykkelige situation, at hannen er forsvundet - tror mikkelræv har været på spil, og jeg har derfor kun hønen tilbage. Hun er derimod begyndt at ruge på 4, desværre, ubefrugtede æg.

Derfor søger jeg nogle der vil sælge mig 4-6 påfugleæg til en rimelig pris. Jeg bor i midtjylland i Spjald.

Tak for et fedt forum!

Mvh Bo

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Påfugleæg
« Svar #1 Dato: 02 ſeptember , 2010, 19:22 »
Hej Bo

Velkommen på forummet her. (nu kom jeg før Marianne Vedel det kræver ellers man står tidlig op)

Min erfaring med påfuglene er at de kun lægger æg om foråret, så det er nok ikke let at få æg nu. Nu har du jo arbejdet med dem tidligere, så det kan jo være du har oplevet noget andet.

Mine 2 hunner har i alle tilfælde travlt med at vise deres 6 kyllinger rundt hver dag, og æg lægger de ikke.

Jeg kan ikke se kønnene på vores kyllinger endnu, og skulle de vise sig der er mere en 1 han kunne der måske blive en til dig.

Giv lyd !!

Hilsen
Peter

« Senest Redigeret: 02 ſeptember , 2010, 19:29 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 03 ſeptember , 2010, 07:21 »
Velkommen på forum, Bo  :D
Du kan prøve at kontakte Herning Fjerkræklub, de har nogle medlemmer i bestyrelsen, der har en del påfugle, og jeg ved, de har en hun, der pt. ruger på fire æg.
Måske kan de hjælpe dig.

Herning Fjerkræklub (Formand)
Sven E. Holm
97 16 18 20
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #3 Dato: 03 ſeptember , 2010, 13:29 »
Hej alle sammen,

jeg er ny herinde, og ved ikke helt om det er tilladt at oprette en decideret købsannonce. Hvis ikke, må I lige give besked.

Hej Bo... Man må meget gerne oprette en købsannonce men så skal den ligge under "Efterlyses" ;)
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline BoNielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 ſeptember , 2010, 23:49 »
Hej igen alle sammen,

Først og fremmest, tak for de fine svar. Tror det er rigtig nok, at påfugle for det meste lægger deres æg om foråret, og det gjorde hønen da også, men selvsagt blev det ikke rigtig til noget. Nu har hun så igen lagt 4 æg, og det er da sket inden for det seneste stykke tid, som den ruger på.

Jeg prøver at tage kontakt med Herning Fjerkræklub, mon ikke de kan hjælpe.

Mange tak for hjælpen, og skulle der være en der sidder inde med nogle æg, så skriv venligst på forummet :)