Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny skruk "tante" har overtaget  (Læst 2934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Ny skruk "tante" har overtaget
« Dato: 24 August , 2010, 22:54 »
Øhhh nu ved jeg da ikke helt hvad jeg skal gøre - mine dværgsilkekyllinger er nu næsten 2 mdr... og deres mødre har skippet dem mere eller mindre... og jeg begyndte at glæde mig til igen at få lidt æg... men nej nej... søsteren til de 2 skruk mødre har fuldstændigt overtaget - er totalt skruk med disse 4 teenagere... finder foder - sørger for at få dem puttet til fornuftig teenage tid - altså ca. 2 timer før den øvrige flok... hun er blevet så skruk, så hun var ved at sende mig baglæns ud af hønsegården den anden dag... sikke da et temperament... er det da normalt - at man overtager hinandens kyllinger ?... De to oprindelige mødre er totalt ligeglade... og der er kommet et vindæg i går - hvad jeg regner som et tegn på at de er ved at sætte gang i produktionen igen  /o
Men dybest set kan jeg jo egentligt heller ikke gøre noget ved det... Det undre mig bare.. hun ku' da selv ha' taget bøvlet emd at ruge ud  /d

Berit
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Ny skruk "tante" har overtaget
« Svar #1 Dato: 25 August , 2010, 07:49 »
Det kan sagtens ske ....... nogle gange er det endda en hane der gør det  /o

Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 August , 2010, 10:52 »
Ja, sådan er det når der er total underholdning i hønsegården.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 25 August , 2010, 12:24 »
Ja, tænkte også på sidste gang min silkemutter smuttede op på pinden...så var hanefar der straks til at putte de små :D SÅ sødt!! :)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2010, 13:18 »
Vi har faktisk en gående, som har lavet samme nummer som din Berit.
Vi havde en lille "skruk-gård" med 2 skrukker og deres kyllinger samt nogle maskinudrugede kyllinger.
Samtidig havde vi en høne som var noget så slidt på ryggen pga. hanen, og hende satte vi ind til skrukkerne. Et par dage gik, og så overtog hun ellers pladsen efter dem og nu ligger kyllingerne hos hende om natten og hun går rundt i gården og klukker når hun finder noget godt til kyllingerne.
Smart at springe de 3 ugers kedelige rugeri over synes jeg  /o ;D

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 August , 2010, 15:34 »
Vi oplevede det lidt på en anden måde... da der var et par dage tilbage i rugetiden begyndte en anden høne at finde interesse for at ruge på æggene, så hende der oprindelig startede lå med vingen ind over hende der havde "møffet" sig til æggene, desværre kom der kun en kylling ud af æggene men tro mig, de delte ansvaret flot... den lille kylling var godt beskyttet  :D

Herligt med sådanne skønne historier - det bliver man glad af at læse..  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex