Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kråsesten  (Læst 3538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bibit

• Passiv bruger
kråsesten
« Dato: 24 August , 2010, 13:54 »
Sad og læste i en hønsebog, hvor jeg støtte på kråsesten. Mine høns får kun strandskaller, som jeg har købt hos foderstoffen. Er det nok med det, eller SKAL de have kråsesten? ??? På foderstoffen havde de det ikke!
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: kråsesten
« Svar #1 Dato: 24 August , 2010, 14:10 »
Hvis de går frit og/eller har adgang til områder hvor der er sten (f.eks. et område med bar jord, hvor de kan rode og skrabe), så finder de dem selv. I den forgangne vinter, hvor alt var bundfrossent i månedsvis, nåede jeg at blive lidt bekymret for mine høns' "kråsesundhed" -ellers er jeg ikke bekymret :D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 August , 2010, 14:17 »
Jeg fandt et hjørne inde i brændeskuret hvor jeg kunne skabe grus og småsten op til dem i vinterens løb.

Hvis de kun får foderpiller er behovet ikke så stort. Men når de får korn , majs og andet gnasende godt ...så skal de ha´sten ...ellers kommer maden bare hel ud i den anden ende uden at hønsene kan optage den fornødne næring.
Og det bare alm grus og sten ...ikke noget man skal købe i en specialforretning  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline bibit

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 August , 2010, 20:07 »
Tusind tak for svarene. Jeg kan forstå, at jeg ikke har grund til at bekymre mig. De griner nok stadig på foderstoffen, men det er så helt ok :)
1,2 Blå araucanere; 0,1 sort araucaner;0,1guldbrakel;2,4guldrandede wyandotter;0,2 islændere;2,2katte; 3 dejlige drenge