Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad er fair pris?  (Læst 835 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
Hvad er fair pris?
« Dato: 24 August , 2010, 08:22 »
Det har ikke lykkes mig at overtale veninder til hønseholdets glæder.. Endda kvit og frit  ;D Men sådan er det jo.

Jeg har 3 blandingshøner vil jeg kalde dem, da jeg ikke er helt sikker i den der arvelighedslære, om det er fader eller moder der giver krop eller farve.

den ene er dog med sikkerhed en ægte dv. wyandotter, dog en blanding mellem orange sortbåndet og guld sortbåndet. Den har rosenkam. Og ligner en ganske fin alm. wyandotter med en en falmet farve af guld/sortbåndet.

de 2 andre.. Ja de kan være blandinger mellem en skånsk blomsterhøne (mor) og dv. wyandotter (far). Eller skånsk og skånsk. De er begge spraglet og har kam som en skånsk. Men størrelsen er jo ikke så stor endnu.

Den ene har dog "undernæb". Men hun spiser fint og passer i størrelse til de andre.

Ville give en valgfri hane med i købet, hvis dette ønskes. Har en ægte orange/sortbåndet hanekylling ikke ringmærket. Men vil gerne have ham vurderet først.. Og tror men er ikke sikker, måske en blandingsfarve af den orange/sortbåndet og guld/sort båndet. Nogle af hanerne er jo simpelthen bare flotte, selv om det er blandinger.

De er fra maj i år.

Og forinden ormekur og et pust stald chok. Uden at det skal lyde som om det er kæledyr jeg skal af med  ;D

Billeder kan sættes ind hvis det ønskes.

Men hvad er en fair pris her?

Ser jo gerne de kommer hen et sted, hvor man bare sætter pris på dem som hygge havehøns. Ikke slagtekyllinger. 

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Hvad er fair pris?
« Svar #1 Dato: 24 August , 2010, 10:05 »
Når jeg har købt og afhændet høns og kyllinger så spænder prisen fra

1:Gratis

2:bytte

3:Kyllinger 25 kr

4:større kyllinger/hønniker 50 kr

5:unge høns i æglægning 100 kr

6:Og så er der jo de der racedyr man bare MÅ have hvor jeg kan komme helt op og ringe på de måske 300 kr pr stk.

Dette er pr stk priser ...ofte finder man ud af noget hvis der sælges samlet.

I bund og grund er det op til dig at sætte prisen ..... så kan der jo altid forhandles med eventuel køber efterfølgende.

Med venlig hilsen Søs

smilla25

• Gæst
Sv: Hvad er fair pris?
« Svar #2 Dato: 26 August , 2010, 14:09 »
Er jo hellere ikke så dumt, som du selv har sagt, at prisen kan være en sæk foder... ;)