Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foder.Gør i det selv.Gør i det ikke selv? Altså blander. Hvorfor/Hvorfor ikke?  (Læst 15766 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Hej Jimmy
Undskyld det sene svar har været en tur på øen.
Jo jeg giver skaller og såmsten ved siden af de tager ikke så mange sten de finder dem selv udenfor, men skaller tager de en hel del af, det er nu og de fineste man kan få fra stranden i Løgstør.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Hej Jimmy
Undskyld det sene svar har været en tur på øen.
Jo jeg giver skaller og såmsten ved siden af de tager ikke så mange sten de finder dem selv udenfor, men skaller tager de en hel del af, det er nu og de fineste man kan få fra stranden i Løgstør.

Hej Allan. Helt iorden at du svare når du har tid, du bor her jo ikke  ;)

Har endnu et spørsmål, måske endnu et dumt et, men dem har jeg heldigvis ingen problem med at stille indtil jeg er sikker  8)

De skalle man selv kan samle på strand osv, er der nogle man skal holde sig til/fra af skaller eller samler man bare dem alle og ja knuser dem. Og hvordan gøres det bedst, I et pudevår (Mener hovedespudebetræk, er ikke sikker på at det er pudevår he he). Og så sætter sig på det nogle gange eller  ???
« Senest Redigeret: 29 August , 2010, 09:33 Fra Jimmy R J »
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline Micher

• Bruger
Dengang jeg boede ved stranden hentede jeg rigeligt med skaller der fra, og brugte min morter til at knuse dem, virkede meget godt, ellers kan du bruge en blender til skallerne, da skal du nok bare have noget vand i før det fungere helt rigtigt.
Idag køber jeg bare skaller fra land og fritid..
Mvh

Michael

Offline Stine R

• Passiv bruger
Hønseguf er slik for høns... se link til opskrift ude til venstre under Artikler om foder. Det kan varieres i det uendeligt, efter hvad man lige har, men hvidløg, a38 og olie bør altid være til stede.

mine høns gider ikke spise hønseguf...! Godt nok er der en del mynte, så måske de ikke kan lide mynte og pebrmynte...? nogen der ved det?
Mange hilsener
Stine :)

0.1 Rhodesian Ridgeback
Orpington
Wyandot
Barnevelder
Maran
Blanding af orpington/Wyandot

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Der er mange høns, der ikke er så vilde med krydderurter.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Hverken mine geder eller høns gider at spise grønt med mere smag end græs og den slags...

Mht. skaller, så holder sådan en sæk i mange år, og derfor har jeg valgt at købe sådan en, da det andet for mig, ikke er besværet værd... :)