Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: campinghøns?  (Læst 3158 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
campinghøns?
« Dato: 23 August , 2010, 08:47 »
da jeg kom hjem fra job igår kl. ca. 23 og skulle lukke for hønsene var de ikke gået ind i hønsehuset.
de havde lavet en lille "campingplads" i det ene hjørne af hønsegården.  :o
der lå de alle og sov i en klump, som teenagere på roskildefestival.
huset er fint og de plejer selv at gå ind ved ca. 21-tiden.
er der nogle som har prøvet det samme?
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Sv: campinghøns?
« Svar #1 Dato: 23 August , 2010, 09:43 »
Ork ja, for os sker det især her sidst på sommeren, hvor kyllingerne er ved at være småstore, og hvor "presset" inde i hønsehuset måske er ved at være lidt større end en teenager-kylling synes er rart! Når vi får slagtet plejer de fleste igen at kunne finde ud af at komme i seng på ordentlig vis...

Det mest ærgerlige er, når det er ræven, der lærer kyllingerne at det er en dårlig ide at sove udenfor, det sker desværre også for os!  :(
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 23 August , 2010, 09:50 »
Lidt, dog kun med en enkelt teenage-hane:
I mandags var jeg til varmtvandsbassintræning, og var hjemme ved 20.30-tiden.
Tjekkede høns og talte, syntes der manglede en, men kunne ikke finde nogen, og regnede med, at jeg havde talt forkert.
Næste morgen vandrede han frejdigt rundt udenfor, han må have overnattet i et af træerne udenfor gårdene!!
I går aftes manglede der igen en, jeg talte og talte, hentede lygte og talte. Ledte overalt udenfor og lyste træer og buske igennem, men fandt ingen. Jeg håbede, han ville dukke op til morgen.
Her til morgen sad han så ovenpå gårdene og kikkede ind af vinduet til sine jævnaldrende.
Sådan en lille bandit! Jeg håber ikke, de andre får smag for campinglivet, for de er jo ikke særlig beskyttede mod rovdyr eller hvis det sætter i med regn.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23 August , 2010, 10:12 »
Sådan een fik jeg også i går. Midt i alle mine omrokeringer var der en der var lidt for smart ved de andre. Han blev sat over i grisestalden til de andre haner, men fandt ud af at flyve ud. Der er for stort mellemrum mellem loft og hegn.

Efter at have jagtet de andre fritgående høns var han totalt forsvundet ved aftenstide. Jeg søgte alle vegne , men væk var han. Jeg havde lige set ham på vej ind i stalden, men til morgen vandrede han frejdigt rundt derude.

Nu må jeg se om jeg kan få ham fanget, for gesvindt det er han.Selvfølgelig er han een af dem jeg skal gemme, så der skulle nødigt ske ham noget.

VH Gunni.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #4 Dato: 23 August , 2010, 10:30 »
Tjah, for nogle år siden fandt vi en aften hønsegård og -hus helt tomt :o. Vi gennemgik ALT for at se om vi havde haft uønskede gæster. Ingen tegn på at der havde været nogen på besøg. Efterhånden var det blevet mørkt så vi måtte hente de stærke lommelygter. Da vi lyste op i træerne lød der en mangestemmig brokke-lyd. Hele banden var fløjet et godt stykke op i det lindetræ, der står med grenene ind over hønsegården 4-5 meter oppe. Vi måtte bare gå i seng. Dagen efter kom der "låg på".... Men der var heldigvis ikke sket nogen noget. Håber at de har nydt deres korte springtur :D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #5 Dato: 24 August , 2010, 07:12 »
tak for jeres svar.
nu kan jeg sove lidt mere trygt.
det var det samme i aftes. det blæste en halv pelikan og alligevel skulle teenagerne sove.   ::)

vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 August , 2010, 07:46 »
jeg har en høne dar bare vil puttes i seng på pinden. Hun sætter sig altid ved siden af døren og ... venter, jeg skal tage hende op og sætte på pinden -det er efterhånden blevet ritualen for "hønseputning" ;D ænderne får lov til at gøre som de selv vil.
høns, ænder, hunde, katte...