Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er hun skruk?  (Læst 12385 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Er hun skruk?
« Svar #30 Dato: 16 November , 2010, 19:34 »
Ak ja, så er det 2 måneder siden, at jeg fik de første kyllinger. De er for længst blevet overladt til sig selv af skrukmutter, men hvor er det dog herligt at følge de små sussex-kyllinger. Hold da op, hvor har de meget appetit :o. Jeg har huller diverse steder, fra små sussex næb, som har troet at mit håndled, arm eller hånd har været en lækkerbisken :D.

Det ser ud til at jeg har fået udruget 4 hanekyllinger og en høne. Den ene hane har dog vist stor interesse for mig, og har fået for vane at sove på mit skød og søge tilflugt i armene på mig, når de store maran hønniker bliver for skrappe. Jeg er ikke heeelt sikker på, at jeg kan komme denne lille fyr i gryden som planlagt, men lad os nu se hvordan det kommer til at gå ::).

Den lille "klister-hanekylling" er på billederne.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #31 Dato: 16 November , 2010, 23:21 »
Nåhhhhhh sød lille fyr. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #32 Dato: 13 December , 2010, 17:30 »
*SUK* Gæt hvem der ligger og troner i redekassen og tror hun skal have små babyer igen??? ::) Joo, det gør samme høne som fik lov til at udruge sussex-kyllinger i midten af september. Hun har ligget i 2 dage nu, og her til aften er 2 af hendes 3 måneders sussex-kyllinger kravlet ind til hende i redekassen, for at putte lidt hos "moar" *f (hun afviste dem allerede da de var ca. 4 uger gamle). Jeg har desuden fjernet hele 4 æg, som hun har ranet til sig i løbet af dagen, og som hun troligt lå og varmede alt hvad hun kunne.

Hun får dog ikke lov til at få flere kyllinger lige nu, og i morgen flytter jeg hende fra redekassen, da hun bruger éen af de to som de 14 æglæggende høns bruger. Så må hun skrukke videre i stueetagen, eller droppe drømmen om flere kyllere ind til foråret kommer.

Er det normalt at en høne skrukker så kort tid efter et hold kyllinger?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"