Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Endelig!=)  (Læst 1064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
Endelig!=)
« Dato: 21 August , 2010, 13:45 »
Endelig kom min hane og spiste af hånden :D Han var så sød og forsigtig.
I aften skal jeg prøve at lukke dem ud i haven for første gang, tror de kommer til at nyde det ;D

Skal man give dem skaller for at de skal lægge æg?

Susanne

• Gæst
Sv: Endelig!=)
« Svar #1 Dato: 21 August , 2010, 16:23 »
Ja, de skal have et tilskud af skaller. Ellers får de for lidt kalk til at kunne danne skallen på ægget.
Lyder ellers hyggeligt med en hane, der spiser af hånden  /o

smilla25

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21 August , 2010, 20:31 »
Han er rigtig sød ;) Har i lang tid nu kommet tættere og tættere på når jeg sætter mig ned og giver dem mad af hånden, men har ikke rigtig turde komme helt tæt på før i dag /o

De ældste er fra 28 april, så burde de vel snart begynde at lægge æg?

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 21 August , 2010, 20:50 »
Det er lykken med håndtamme høns - der findes da vist ikke meget der er bedre end det :D.

Der går nok mindst en måned endnu før de begynder æglægningen. Jeg har maraner fra 13. april, og jeg forventer ingen æg før tidligst om en måned, og jeg tror også sagtens at der kan gå længere tid.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 August , 2010, 04:12 »
Det er vist ikke altid sådan at sige hvornår de begynder at lægge æg Nina  ;D

Fik nogle dv. wyandotter sidste år i juli nær æglægning. Den ene begyndte at lægge det første lille bitte æg omkring oktober mener jeg. Men så kom fældningen.. Så hos de 2 fik jeg ikke æg før her i begyndelsen af marts.. De var så tilgængæld fine i størrelsen. Som om de sprang stadiet over med først små, så nogle med 2 blommer, før de blev fine.

En anden høne fik jeg som daggammel kylling i juli også. Hun begyndte at lægge æg før de 2 dv. wyandotter.

Tror vejret også har en del at sige. Men også om de måske er vant til gården og lige skal falde til. Det er dine jo.. så mon ikke de begynder som man siger 18-20 uger hos dig  :)
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

smilla25

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22 August , 2010, 10:42 »
Kigger spændt hver dag efter det første lille æg ;) Men kører en tur i land og fritid i morgen og køber nogle skaller til dem, så får de da det de skal have ihvertfald ;D