Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønekylling med skævt næb?  (Læst 3885 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Hønekylling med skævt næb?
« Dato: 19 August , 2010, 18:45 »
Jeg har en fin lille araucana høne, som det har vist sig har skævt næb! Lige som om hun har fået en på næbbet så det er blevet slået skævt. Hun virker frisk men jeg har ikke haft fat i hende for at mærke hende om hun er mager. Det ser ud som om hun både spiser og drikker normalt. Er det noget hun kan leve med?
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Hønekylling med skævt næb?
« Svar #1 Dato: 19 August , 2010, 18:49 »
Hvis hun spiser og drikker så hun trives og kan klare sin fjerpleje så ser jeg ingen problem .

Du skal jo nok bare ikk avle videre på hende ...men hun kan da give fine æg  /o
Med venlig hilsen Søs

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 20 August , 2010, 07:43 »
Jeg har haft en lille wyandotte høne, hvor undernæbbet var lidt skævt i forhold til overnæbbet, hun har levet et langt og lykkeligt liv uden problemer. Det eneste tidspunkt, hvor næbbet kunne drille lidt, var når hun var skruk og lå i de tre uger, hvor hun ikke fik "slidt" næbbet, men det rettede sig altid, når hun gik af reden med kyllingerne. Hun lagde fine æg. Jeg ville dog aldrig avle på sådan en høne, og jeg ville heller ikke lade hende gå med andre, hvor hendes æg ved et uheld kunne blive blandet med rugeæg.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21 August , 2010, 08:40 »
Æv, æv og så en hønekylling!!! Jeg synes godt nok, at hvis man gør status er det lidt nedslående med den sending æg.

Jeg måtte aflive en hanekylling, der drejede hovedet og det blev ikke bedre, selvom jeg gav ham lidt tid.En anden aflivede jeg også til sidst, da han havde kraniebrok og var helt blød oveni hovedet, Selvfølgelig slog han sig da han skulle flyve ud om morgenen.

Det er bare så træls når man så gerne vil have nogle avlsdyr at arbejde med.

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21 August , 2010, 10:14 »
Jeg glemte helt at sige at jeg også har fået en frizzle hønekylling fra de sidste englændere, den er nu bare rigtigt sød at se på med sine krøller allevegne. ;D ;D

VH Gunni.