Jeg er 100% sikker på at æggene kom under skrukken om fredagen for snart 3 uger siden. Vi var kommet hjem fra ferie om tirsdagen, og vores hønsepasser, fortæller at hønsene lagde sig skruk da vi tog afsted

. Hønsepasseren fjernede æg løbende, da hun ikke var sikker på om de
måtte skrukke. Om onsdagen fjernede jeg selv samtlige æg i hønsehuset, og puttede i bakker og satte på køkkenbordet. Igen om torsdagen tog jeg æg fra hønsehuset, og om fredagen fik hønen silkeæggene under sig. Så vidste jeg nemlig at alle kom under på samme tid. Ja, ja,... Jeg tror jeg gør det så godt og struktureret, og så bliver der alligevel rod i terminerne

Men jeg tror æggene måske har været "for-ruget", for nu er der kommet en kylling ud og 2 andre er på vej

. Kan det passe at æggene har kunnet overleve med rugningen der muligvis har været startet

? Nu er der så kun et æg der måske kan være lidt senere ude. Håber hønen bliver liggende. Hun er meget klog og erfaren, så jeg tror på hende

Tusind tak for jeres svar! Og ja, Pilegaarden. Der
må være rod i noget, ellers har jeg lavet en ny art der ikke behøver så lang tid, for at blive færdigruget. Måske jeg kan blive rig for den opfindelse