Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kan flere skruk høner ligge under samme tag, uden at hagge kyllingerne ?  (Læst 2779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassechr

• Passiv bruger
Hej..
Er der nogle der kan for tælle mig, om det er muligt at have flere skruk høner liggende under samme tag, uden den anden begynder at hagge de små kyllinger ?

Håber der er nogle der forstår hvad jeg prøver at skrive... :)

MVH
Lasse

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Hej Lasse,

Det afhænger meget af racen og af de enkelte høns.
Jeg har netop haft et par antwerpner skæghøner der tandem-rugede og sammen opmostrede alle kyllingerne uden smålig skeln til dine og mine.
Andre høner går agurk, når kyllinger kommer og hakker de "fremmede" kyllinger ihjel, så noget entydigt svar kan jeg ihvertfald ikke give dig.

hoejberg

• Gæst
Her er det gået udemærket i år. Men hvem ved til næste år. Du må evt prøve dig frem.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Mine 3 silker kan godt, og det er sååå hyggeligt at se.... Men jeg har også en låne-sussex-skruk, som passer sine 2 kyllinger så fantastisk godt, at hun regerer i hele hønsegården, så de andre ikke tør at spise eller noget, og hende ville jeg ikke tro kunne ruge med andre, efter kyllingerne kom.

Hun har nu fået sig et fint lille hus til sig selv og kyllingerne :)

Offline walter

• Passiv bruger
der er dog den store fare for at den høne der ligger på æg endnu går af reden da den tror det er dens kyllinger
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Åh ja, mindre detalje... Mine 3 skrukker havde æg som klækkede samtidig, og den sidste skruk lå for sig selv, og havde æg som klækkede 3-4 dage efter. Jeg turde ikke have dem liggende ved siden af hinanden, hvis de klækkede på forskellige tidspunkter.