Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: 3 nye i flokken. nu med billeder  (Læst 5691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline akmc

• Bruger
3 nye i flokken. nu med billeder
« Dato: 12 August , 2010, 16:14 »
fik i mandags 3 laksefarvede faverolles , de er fra april og meget flotte de er dog ikke så tamme endnu , men jeg glæder mig til rigtigt at "snakke" med dem. det virker ikke som om de er blevet klappet ret meget ,men de skal nok blive fuldblods klappehøns /o

så kom der billeder , de vil allerede håndfodres og hvis vi er forsigtige vil de også  aes .  *e

faverolles er meget snak saglige, vildt hyggelig de går og små gokker hele tiden.

Den lille sorte hedder Tulle gok og er altid sulten <O, De 2 gule hedder lille Putte og Syd arne, vi har endnu ikke navngivet de 3 nye.
« Senest Redigeret: 13 August , 2010, 19:29 Fra akmc »
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

smilla25

• Gæst
Sv: 3 nye i flokken.
« Svar #1 Dato: 12 August , 2010, 16:16 »
Tillykke med dem! Glæder mig til at se billeder! :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 12 August , 2010, 16:21 »
Tillykke med faverollerne, dem skal du nok blive glade for :D. Og det med tamheden kommer lynhurtigt, så længe du lokker med lækker hønseguf hver dag ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 August , 2010, 16:34 »
Hej
var du ikke med rundt og se hvor mange høns jeg har,så kan jeg sku ikke klappe dem allesammen.
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 12 August , 2010, 17:10 »
Jeg er VILD med laksefarvede faverolles tøser, de ligner små prinsesser *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline akmc

• Bruger
« Svar #5 Dato: 12 August , 2010, 20:27 »
@ walter det var ikke ment som kritik  :) . nej jeg var ikke med rundt du var på "jagt" efter landhøns.(fik du dem?) rundturen tager vi næste gang /o
lige et ? hvor højt hænger dine redekasser faverollsne

de fungere rigtig godt med mine 3 orpingtoner det er dog kun den ene der sover på pind med de andre, men det kommer nok med de 2 sidste.
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 August , 2010, 22:11 »
Ja jeg fik de fleste af Landhønsene. jeg har ingen lukkede redekasser til faverolles men kun en trækasse der står på gulvet 30 gange 40cm og 15cm høj med lidt hø i de vil helst ha luft omkring sig.
mvh. Walter
PS. løft dem op på pind når du siger god nat til dem
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline akmc

• Bruger
Sv: 3 nye i flokken. nu med billeder
« Svar #7 Dato: 13 August , 2010, 19:31 »
jeg har overtalt min kone til at prøve at putte hønsene til aften, jeg har gjort det før og det er faktisk ret sjov/hyggelig.
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline akmc

• Bruger
« Svar #8 Dato: 15 August , 2010, 18:52 »
og alle kan nu hånd fodres /o
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 15 August , 2010, 20:13 »
Hvordan putter man høns... ??? ;D

Jeg kan forstå at I sætter dem op på pinden når de skal sove.... gør de ikke det at sig selv når de bliver større?

Vores kyllinger sidder på pind ude i hønsegården, men sover stadig nede inde i hønsehuset...

Den sidste flok jeg havde gjorde det af sig selv da de blev store nok og ikke ville ligge i en klump og sove om natten... så heller sidde tæt på pind  :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 15 August , 2010, 22:17 »
At putte høns betyder her hos os, at lukke for gårde og rum, og se at de alle er kommet godt på pind, og der er fred og ro.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline akmc

• Bruger
« Svar #11 Dato: 16 August , 2010, 07:38 »
at putte høne betyder her ganske rigtig at sætte det på pind hvis de ikke selv gider , ellers hedder der bare at lukke for hønsene.
0.4 Røde Amerikanere
0.2 Grünleger
0.4 Hvid italiener
0.2 Homo sapiens

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 16 August , 2010, 08:01 »
 ;) Okay.... Så putter vi også vores høns... altså ser de går ind og får lagt sig og falder til ro... men at hoppe op på pinden gør de selv når de bliver ældre  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex