Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er Faverolles-høner altid lyse?  (Læst 5588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
Er Faverolles-høner altid lyse?
« Dato: 12 August , 2010, 15:11 »
Har fået nogen slagtedyr, forskellige racer fra Randi Krak.

Og nu er der 2 faverolles, som er så kære. De har endnu kun lille bitte kam, så det kunne jo være sjovt hvis det var høner. Men er der ikke noget med de er kønsvisende, så hønerne ikke kan være sort/brune? Jeg vil ikke komme til at holde for meget af dem, hvis nu det er haner (så de ender på vores middagsbord)  *k

De er ligodt de mest tamme høns jeg nogensinde har haft, de går mellem benene på mig, når jeg sidder på hug, ja faktisk vader de hen over mine sko. Det er da lidt hyggeligt.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Sv: Er Faverolles-høner altid lyse?
« Svar #1 Dato: 12 August , 2010, 15:27 »
Det lyder som det er laksefarvede faverolles, du har fået, og så er hanerne mørke og hønerne lyse :)
Jeg kan godt forstå du er faldet for dem! Jeg har også faverolles for første gang i år og de er simplethen så tamme (jeg er flere gange kommet til at træde på deres fødder fordi de render rundt mellem mine ben) *p Og det bedste er, at man ikke engang skal gøre noget for at blive venner med dem, sådan er de bare ;D

Det lyder da som om du skal have dig et par høner til næste år, Jette /o
« Senest Redigeret: 12 August , 2010, 15:48 Fra Tanja S. Borch »
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 August , 2010, 17:21 »
Det lyder næsten som om at det er nogen af de Faverolles haner Randi har fået fra mig. Og ja, de er kønsvisende ret tidligt og de mørke/sorte er haner. Også selvom de på nuværende tidspunkt kun har en lille kam.
Så lad være med at forelske dig for meget i dem. Men det er fremragende slagtedyr.

At Faverolles er så tamme, ligger til racen, og har ikke noget specielt at gøre med opvæksten.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #3 Dato: 12 August , 2010, 17:57 »
Æv men tak for svarene. Nu hedder de ikke Lecia og Lucienne mere, men chip og chap. Eller måske haps og gnask.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 August , 2010, 12:00 »
Jeg fik min første lille flok Faverolles sidste sommer og har ruget æg ud fra dem. Kyllingerne er nu omkring 3½ uger gamle, og der er ingen tvivl om at der er 4 haner og 2 høner, men så er der jo lige den sidste...
Den er meget mindre end de andre, skønt klækket samtidig, den har kun 4 tæer, ingen fodbefjedring og så har den gule løb. Den er begyndt at få nogle lidt atypiske prikker på vingerne, og jeg må sige jeg er meget spændt på at se, hvad DET er for en fætter...

???
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 August , 2010, 23:16 »
Jeg har gået og kigget en del på den der underlige kylling, som jeg skriver om ovenfor. Jeg tror slet ikke den er kommet ud af et af mine Faverolles-æg alligevel. Jeg havde en flok rugeæg af Tværstribet Plymouth rock i maskinen samtidig, og det er ikke let at se hvem der kom ud af hvilken skal, når det hele ligger og roder i rugemaskinen. Den ligner i mistænkelig grad en Plymouth rock - den er bare gul! Så der er nok en af dens forfædre eller -mødre, der har haft et lille sidespring  ;D
Den er mægtig sød, og lidt interessant...
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #6 Dato: 31 August , 2010, 07:46 »
Det lyder næsten som om at det er nogen af de Faverolles haner Randi har fået fra mig. Og ja, de er kønsvisende ret tidligt og de mørke/sorte er haner. Også selvom de på nuværende tidspunkt kun har en lille kam.
Så lad være med at forelske dig for meget i dem. Men det er fremragende slagtedyr.

At Faverolles er så tamme, ligger til racen, og har ikke noget specielt at gøre med opvæksten.

Danny

Det er dem fra dig Danny  ;)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling