Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så er mine høns ramt af utøj !!  (Læst 18594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johan10

• Gæst
Sv: Så er mine høns ramt af utøj !!
« Svar #15 Dato: 16 August , 2010, 20:30 »
Så har det hele fået en tur her til aften så nu skulle det da næsten være fri for utøj. Den eneste høne som ikke fik et sprøjt er den der går med kyllinger. Tror i at jeg også kan give den samme tur. Kyllingerne er jo under dens vinger. Det er vel ikke så godt så?
Skal lugten være ude af huset før hønsene kan komme ind? De står jo udenfor og venter  :)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 16 August , 2010, 20:35 »
Du kan godt give hende, du skal bare ikke give kyllingerne :) ...har jeg læst mig til ;)

johan10

• Gæst
« Svar #17 Dato: 16 August , 2010, 20:38 »
Ok men jeg har altså givet de store kyllinger på 2 mdr. Det sker der vel ikke noget ved. Det er vel kun de små kyllinger. Silkerne har jeg heller ikke givet.

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 August , 2010, 20:42 »
Tror ik der sker noget ved det...men de små kyllinger, som bor under mors vinger, vil også blive behandlet via hende, nemlig :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 16 August , 2010, 22:43 »
Jeg tror altså ikke jeg ville turde give min skrukhøne utøjs midel under vingerne så længe de små er under vingerne, der bliver jo gas i rummet under vingerne hvor de opholder sig, og det kan jeg ikke forstille mig de har særlig godt af  <R
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 16 August , 2010, 23:04 »
Jeg vil også fraråde at behandle en skruk med kyllinger. Kyllingerne vil ikke kunne undgå at indånde gift/kemikalier, hvilket bestemt ikke er sundt for dem.
Mvh
Erik Andersen

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 16 August , 2010, 23:28 »
Hmm, synes engang der var en der skrev hun havde gjort det ved sin skruk...?

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #22 Dato: 16 August , 2010, 23:39 »
Skruk på æg eller med kyllinger?

Tror det gør en forskel. Selvom det nok heller ikke er godt for æggene. Men i det mindste putter æggene sig ikke direkte i det der er spray-et under vingerne.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 17 August , 2010, 07:50 »
Hvis der er blodmider, dør kyllingerne.
Da jeg havde blodmider for to år siden, gav jeg skrukken et pift ved kloakken.
Jeg mistede ingen kyllinger.
Jeg følte, at det var et valg mellem pest eller kolera. Alle sagde, at kyllingerne helt sikkert ville dø, hvis der var blodmider, når skrukken fik et pift, havde de da en chance, og den tog jeg.
« Senest Redigeret: 17 August , 2010, 11:34 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 17 August , 2010, 11:33 »
jeg har for ikke så længe sidem skrevet at min skruk fik staldshok pga blodmider. Men det var efter hun havde forladt den inficerede rede (og æg)
Hun fik nærmest bad i det stads da miderne kravlede OVERALT på hende. Dagen efter var hun tip top. Huset fik staldshok 3-4 gange derefter og selvfølgelig muget ud. De andre høns fik lige et pift under vingerne og gumpen.

havde hun haft kyllinger ville jeg ha´givet hende et enkelt pift i gumpen og så sat hende og de små et helt andet sted da miderne jo er i omgivelserne. Men med det antal mider er jeg sikker på jeg ville ha´mistet alle kyllingerne hvis de havde nået at klække !
Med venlig hilsen Søs

karina dj

• Gæst
« Svar #25 Dato: 17 August , 2010, 11:41 »
Jeg har lige behandlet 51 høns med staldchok... ikke alle havde lus men de fik en tur alligevel.
Det er nok osse et fedt, for jeg sprøjtede dem i måsen og da jeg kom til dem jeg vidste havde lus, lagde jeg dem på ryggen i mit skød for at tjekke dem.

DER opdagede jeg at lusene da ikke sidder i måsen !!! Nærmere på maven !!! Så havde jeg sprøjtet dem i måsen var de da levet videre 5 cm længere væk gemt godt af vejen i fjer... eller ??? ??? ???

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #26 Dato: 17 August , 2010, 23:08 »
OK. Lige for at præcisere hvad jeg egentlig troede jeg fik sagt.

Har skrukken kyllinger ville jeg undlade at sprøjte hende under vingerne af hensyn til kyllingernes ve og vel og almenbefindende, men jeg ser ikke noget problem med at skrukken får et pift i enden. Det er jo ikke der kyllingerne putter sig.

Hun kan som sagtens også få et pift ned ad ryggen og i nakken, blot ikke i de områder af hønen hvor kyllingerne putter sig.
Mvh
Erik Andersen

johan10

• Gæst
« Svar #27 Dato: 18 August , 2010, 17:38 »
Hvad med de voksne høns? De blev jo lukket ind i huset hvor der stadig luktede af staldchok  :-\ Har de mon taget noget skade af det?

karina dj

• Gæst
« Svar #28 Dato: 18 August , 2010, 17:39 »
Mine gjorde ikke  ;)

johan10

• Gæst
« Svar #29 Dato: 18 August , 2010, 17:41 »
Godt at høre  /o men det er nok ikke ligefrem sundt at sidde i den lugt  :D