Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor meget pind pr. høne????  (Læst 6990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene J

• Passiv bruger
Hvor meget pind pr. høne????
« Dato: 08 August , 2010, 07:21 »
Godmorgen alle I erfarne hønse holdere.

Vi er lige blevet de lykkelige ejere af 7 wyandotter, og har prøvet at indrette hønsehuset efter alle kunstens regler, men måtte liiige lave et par ændringer i går alligevel.......
Nu vil jeg så bare gerne vide hvor meget siddepind man sådan cirka beregner til hver høne/hane, for der var en leben og gokken i går aftes da de gik i seng, eller er det meget normalt?????

Mange hilsener fra Lene

Ps. er det "normalt" som nybagt hønse ejer, at kunne sidde laaang tid, og bare kigge på sine ny-erhvervelser, eller er det noget jeg kan forvente vare ved ;)
0,1 orpington
1,0 Mastino Napolitano
0,1 Blandings hund

frida

• Gæst
Sv: Hvor meget pind pr. høne????
« Svar #1 Dato: 08 August , 2010, 07:30 »
Jeg ved ikke lige hvor meget pind der bliver rådet til. Men kan du ikke se om alle har muligheden, for at sidde på pinden? Husk lige at hønsene "blatter" lidt ud, når de lægger/hænger/sidder på pinden, så det skal der være plads til. Det er vist meget normalt at de lige diskuterer dagens hændelser, og hvem der skal sidde hvor om aftenen. Mine taler ihvertfald også om aftenen inden de skal sove ;D
Ps. Det er helt normalt at sidde i lang tid og kigge høns. Det vil temmelig sikkert vare ved. Du er klart ved at få den "frygtede" hønsevirus ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 08 August , 2010, 07:52 »
Der er altid en parlamenteren i hønsehuset ved sengetid, der er altid nogle, der tror de skal bestemme, hvor de andre skal sidde. Det handler ikke om nok plads, men om hvem, der kan sidde ved siden af hvem.
Altså normale tilstande på det punkt  /o

Citér
er det "normalt" som nybagt hønse ejer, at kunne sidde laaang tid, og bare kigge på sine ny-erhvervelser, eller er det noget jeg kan forvente vare ved
Også en normal tilstand, men du skal nok forvente at det kun kan blive "værre" ..... velkommen i klubben af "hønsetosser"

Du skal også til at vænne dig til, at naboer, kolleger, venner, familie ....... kikker overbærende på dig, når du (igen) fortæller om dine fantastiske høns.  :D :D :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 08 August , 2010, 08:52 »
Godmorgen Lene

Jeg er helt enig med de andre: Der er altid en palavren uden lige, når damerne skal i seng, for alle vil bestemme hvor alle skal sidde (som Marianne også skrev). Det har kæmpe underholdningsværdi at overvære, og de andre har ret: Det med kiggeriet bliver KUN værre ;D. Jeg startede i april som hønseejer, og mine kollegaer gør sådan her når jeg åbner munden på arbejdet ::) og min søster kalder mig ikke længere for Tanja, men kun for "hønemor" :P.

I øvrigt har jeg ca. 4 m siddepinde, og her er plads til 14 store høns pr. pind, men så mokker de sig også helt tæt sammen (de vil jo alle sidde på den øverste pind, så her sidder de 14 klistret sammen, mens de 3 lavest rangerede i hierakiet må forføje sig ned til stueetagen ;)).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 August , 2010, 16:52 »
jeg har også regne med at det med at kikke på sine høns går over...meeen efter som jeg har fået mig flere sidder jeg mere over hos dem... børnene ved også nu hvor de kan finde mig, jo mere man kikker jo mere undrer man sig over alt muligt- adfærd, udsænde, krydsninger
det er nu også rart at får bekræftet at det ikke bare mig der er "fjærkrætosset"
høns, ænder, hunde, katte...