Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Daggamle kyllinger til mine 2 skrukgale høns  (Læst 1767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nini

• Passiv bruger
  • Fedt med have, høns, ænder, staffeli og pensel.
Daggamle kyllinger til mine 2 skrukgale høns
« Dato: 02 August , 2010, 14:31 »
Jeg har vistrodet lidt rundt i den digitale hønsegård her. Men nu håber jeg det lykkes at udtrykke et meget store akut ønske.
Just hjemkommet fra ferie erfarer  ???jeg at 2 af mine høns er yderst liggegale.
Jeg nænner ikke at lade dem ruge mere, idet der er gået lang tid. Mon nogen har bittesmå søde daggamle kyllinger. Race er underordnet, idet min hønsegård er blandet og mange skal slagtes når de er af rette størrelse.
Hvor stor/gammel mon en kylling kan være før en skrukhøne ikke vil modtage den og føle plejeindstinkter?
Venlige hilsener fra Nini

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Daggamle kyllinger til mine 2 skrukgale høns
« Svar #1 Dato: 02 August , 2010, 14:58 »
Kyllingerne skal helst ikke være mere en højst 3-4 dage, for eller vil de være bange for skrukken og ikke forstå, hvad hun mener, når hun vejleder dem, eller kalder på dem.
Man kan dog være heldig at det lykkes med ældre kyllinger.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: Daggamle kyllinger til mine 2 skrukgale høns
« Svar #2 Dato: 02 August , 2010, 16:27 »
Hej Nini
det er en skam at du bor så lagt væk >:( eeller også skulle du har skrevet noget før da jeg var på sjæll. i går men jeg har 7 kyllinger af Dank landrace som er 3 dage gamle og går sammen med en skruk de 7 kan du godt få da jeg ikke har brug for dem
. Den fik æggene fordi den ikke ville holde op med at skruke.
mvh. Walter
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat