jeg syntes jeg har haft et rigtig sløjt 2010 hønseår indtil videre..
Jeg har haft en kamp uden lige i i mine forsøg på at blive rød dv. silke ejer.. indtil videre har jeg ikke været vildt heldig..
mine høns rugninger har ikke givet pote, og mit kyllinge eventyr til Horsens har heller ikke båret videre frugt.
Jeg har netop idag kunne konstatere, at jeg ud af 10 røde kyller, hvoraf jeg mistede 2 til en omstrejfende kat, har 6 haner og 2 høner, hvoraf jeg kun vil få en flot rød høne af den ene.
ikke engang ved udrugningen af egne høns æg har jeg ikke haft videre held.,
Ud af 28 røde rugeæg, fra andre avlere har jeg fået 5 kyllinger.
ud af 44 af mine egne høns æg, har jeg fået 2 levedygtige kyllinger... selvfølgelig haner.
Jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg må gøre noget galt.. men hvad?
Sidste år har jeg en befrugting af æg på næsten 100% på. Tror jeg ud af 30 æg, havde 3 æg som ikke blev til noget.. og havde et fint overtal af høner.. kunne det være held?? har jeg haft for store forventninger?? Nej det tror jeg ikke.. for jeg har hørt et overtal af lignende historier ved andre hønsefolk.
Hvad gør jeg galt?
Jeg fodrer rigtig,. min hane er kun fyldt 2 år idag, og der trædes lystigt. min ældste høne er 3.. de andre er kun fyldt 2 i år.. Der er masser af plads og adgang til haven.. regelmæssig æglægning med meget store flotte æg.. ja jeg forstår det ikke..
Men selvom dette indlæg, er en stor klagesang, så har det alligevel givet mig blod på tanden.. for der er store planer i vente..
jeg vil til næste år, koncentere mig 100% om de røde silker. Mine hvide flytter ud til min mor, hvor de skal bo til leje i en hver hønes drømmehave, og så har jeg plads til de røde. Og så skal der sættes ind med prof avl. til den store guldmedalje. Jeg drømmer om at komme til at udstille den røde, og der er meget der skal læres. Jeg har store planer om kontakter med de proffessionelle og skal nok få en flot stamme frem, af ægte røde dværgsilkehøns.. om det så bliver det sidste jeg gør. Jeg giver ikke op!!

Hvis der blev læst med så langt, så tak.
Havde brug for at komme ud med det..