Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til kyllinger i flere aldre  (Læst 5696 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Labaniet

• Passiv bruger
Foder til kyllinger i flere aldre
« Dato: 28 Juli , 2010, 21:07 »
Jeg har lige bestilt 8 daggamle Sussex kyllinger, og 5, ca. 10 uger gamle, Orpington. Jeg har tidligere på ugen været i Land og Fritid og købe en sæk startfoder med 15 kg i, der regnede jeg kun med at jeg skulle have daggamle kyllinger.

Nu er mit spørgsmål så, hvor længe kan jeg fodre med startfoder? Jeg vil helst ikke have gang i to forskellige slags foder, men det er vel nødvendigt?

Jeg har desuden byg (nemmest valset) i rigelige mængder, hvede kan jeg tage fra efter høsten her, og så har jeg stadig noget af det havre jeg har købt til hestene tilbage endnu, og kan også købe mere af det. Hvad vil I anbefale at bruge, både nu og senere?

Hilsen Heidi
Venlig Hilsen

Heidi

1.3.28 Gul/Sortsømmet Orpington
0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
1.4.(1.1) shetlandsponyer
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Foder til kyllinger i flere aldre
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2010, 21:41 »
De skal have voksefoder fra ca 6 uger gamle. Startfoderet bliver for småt derefter.

Jeg vil anbefalde dig at bruge hvede blandet op med voksefoder.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Labaniet

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2010, 21:55 »
Hvor meget startfoder æder 8 kyllinger ca. på 6 uger, for kan jo lige så godt prøve at sælge det overskydende med det samme.

Så må jeg jo forbi Land og Fritid og hente en sæk voksefoder på fredag. Kan jeg bruge byg eller havre sammen med voksefoderet indtil hveden bliver høsten, der går jo nok et par uger endnu.

Venlig Hilsen

Heidi

0.5.17 Blandet (0.1 Sussex-Gul/sortsømmet Orpington,0.1 Gul Orpington, 0.1 Gul-Gul/sortsømmet Orpington, 0.2 Laksefarvet Farverolles)
1.0 Landmand
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2010, 22:05 »
Jeg ville nu bare bruge startfoderet op og så gå over til voksefoder derefter.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 28 Juli , 2010, 22:41 »
du skal da bare bruge dit startfoder op jeg bruger startfoder året rundt blandet med hvede og lidt havre og knækket majs.
Byg og havre i sig selv er de ikke vilde med.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Labaniet

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 29 Juli , 2010, 12:12 »
Det lyder godt, så skal jeg bare ud og have fat i lidt hvede så jeg har indtil høst. Skal de så bare have voksefoder derefter, og indtil de første begynder at lægge æg, eller indtil de sidste begynder at lægge æg?

Venlig Hilsen

Heidi

1.0 Landmand
0.2 øvrige heste/ponyer
0.1 Golden Retriever

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 29 Juli , 2010, 12:22 »
du skal gøre det du finder bedst, og prøve dig frem.
Jeg bruger for.eks aldrig voksefoder, det gider de ikke røre, så går de bare ud og finder ting i haven i stedet, jeg skal sulte mine for at få dem til at spise voksefoder, men det kan være dine høns vil, du er i hvert fald på rette vej.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn