Mikkel, saltsyren har jeg hørt også tager cocciose. Lyder som det min også havde noget af sidste år.
Jeg har før set andre skrive det herinde, men jeg synes nu ikke det lyder helt sundt at lade utroligt surt vand passere gennem tarme med huller

Så er jeg mere tilbøjelig til at tro, at de i stedet er forkert diagnosticerede og ikke har coocidiose, men orm og det er derfor saltsyren hjælper (nogle orm er jo netop røde, så det kunne måske mistolkes som blodig diarré?!). De høns jeg har med orm ligenu har røde orm i deres klatter og hvis man ikke har set blodig diarré, kan jeg måske godt forstå at det kan mistolkes...
Hvad gjorde du ud over at give medicin? Tænkte på med rengøring osv 
Læs artiklen om coccidiose og rengøring og få en depression

Der står nærmest at dit hønsehus skal rengøres med en flammekaster for at få bugt med parasitterne

Mine kyllinger gik tilfældigvis i en hesteboks, så det var nemmere mht. rengøring... Jeg tror jeg ville tage det stille og roligt, for alt fjerkrae har åbenbart denne parasit, så du vil have den i dit hønsehus alligevel. Inden du får nye kyllinger skal du jo nok igennem den store årlige rengøring alligevel. Jeg har sand på gulvet og bruger store mængder stalosan, da det udtørrer. Parasitterne trives i fugtige miljøer, så det må vi jo bare forebygge... De kyllinger der er syge nu, får det jo ikke igen.
Har du fundet ud af om det er det de har? Ellers må du på jagt efter de blodige klatter