Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Majsensilage?  (Læst 3989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Majsensilage?
« Dato: 25 Juli , 2010, 19:12 »
Min nabo feder tyrekalve op på bl.a. majsensilage (hele planten snittes meget sent, når den er helt brun) som han har rigelige mængder af, jeg tænker på om dette foder kan bruges til mine høns, da det så vil være noget lettere at komme til end korn. Er der nogen, der har erfaringer med det til fjerkræ?
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Majsensilage?
« Svar #1 Dato: 25 Juli , 2010, 21:26 »
Hønsene kan godt lide at rode/skrabe i det men spiser kun en lille del af det. Primært kolbe delen.
Så du kan godt bruge det som supplement men du skal ikke se det som noget der kan erstatte ret meget, af korn delen.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2010, 11:25 »
Hønsene kan godt lide at rode/skrabe i det men spiser kun en lille del af det. Primært kolbe delen.
Så du kan godt bruge det som supplement men du skal ikke se det som noget der kan erstatte ret meget, af korn delen.

Danny

Tak for svar - så er det ikke noget jeg gider betale for...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline pimhund

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 Juli , 2010, 21:53 »
Jeps. Har samme erfaring. Havde et par spande med hjem fra arbejdet, men det var ikke noget de overhovedet gad kigge efter.... Medmindre de kunne se en majskerne der lå og kiggede langt efter dem. ;-) Derimod er de helt tossede med en kalvemusli jeg ligeledes har haft med hjem. Den indeholder også hele tørrede majskerne. Jeg har kun givet den til kyllingerne, men i dag da jeg kom ned for at se til dem, havde de største af mine kyllinger møvet sig ind i kyllingehuset og tømt skålen. Så det må være et godt tegn, når de gider gøre så meget for det.... ;-)
Mvh. Annemette
0.1 Barnevelder
0.3 dværghøns???
0.2 orpingtoner i bl. farve
1.1 gule orpingtoner
0.1 shetlænder
1.0 labrador
1.0 münsterlænder
2.1 dejlige børn
1.0 mand på polsk