Uh, jeg tør slet ikke vove pelsen med den gamle hund, vi kan bl.a. ikke have katte pga den, selvom tidligere ejer dog ikke mener at det er noget problem. Men hunden er på ingen måde opdraget, den gør som det passer den, lystrer min mand en lille smule, men slet ikke mig. Mine forældre havde også en da jeg var barn, og da vi havde mange høns da de fik den, var der ingen problemer med den, den var med inde ved hønsene osv. Men efter et par dage med angreb af mår og ræv, som tog næsten alt, gad mine forældre ikke længere og de sidste ca 20 stykker blev slagtet. Men de kunne ikke undværre hønsene og fik fat i nogle dvæghøns, bare en lille flok, men det opgav de også efter et par år, men denne gang pga hunden som slog dem ihjel så snart den så sit snit til det. (Den tog også mine og naboens kaniner, så der er en grund til at jeg har det meget svær ved den race)
Men ja, den unge er jeg heller ikke i tvivl om nok skal lære det, men for at være på den sikre side skal den i alt fald møde dem så hurtigt som det er muligt, og være med mig omkring dem, hun lystrer mig nemlig rigtig godt.
Jeg vil helst have kyllingerne fra de er helt små, nok derfor det er så svært at finde nogle, så jeg tror det ender med de sussex jeg kan hente ikke så langt væk igen. Ænder er nu bestilt hos min tidligere arbejdsgiver, de får nu nok lov til at starte op i samme hus indtil ænderne er gamle nok til at gå ude hele tiden, derefter får de en gård for sig selv med et lille overdække sammen med gæssene, jeg har jo plads nok at tage af med de 45x10 meter :-)
Hilsen Heidi